• Mamma8412

Gardin inglasad balkong...

Har sökt efter information på nätet men jag lyckas inte hitta någon information.ja har även frågat på jysk och dem hade ingen aning om va ja snackade om..

ja vill kunna sätta upp gardiner på balkongen men har ingen aning om hur,   eller jo   en del säger att man ska köpa skenor och fästa dem i  men var hittar man dem skenorna eller finns de nån annan lösning på de ?  

• Svar på tråden Gardin inglasad balkong...
  • Förtrollad

På ikea finns det vanliga gardinstänger och hängare till dem som går att montera i taket och det kan du ha framför inglasningen om du får sätta upp grejer.

Själv får jag inte göra nån åverkan på balkongen och kan varken borra eller spika upp nånting och nu behöver jag verkligen sätta upp gardiner där ute för det blir varmt som en bastu annars.

Jag har tänkt mig försöka hitta en duschdraperistång som är tillräckligt lång (vilket visat sig vara ganska svårt, men du har kanske en mindre balkong) och bara spänna upp den mellan väggarna framför fönstret. Sen ska jag försöka hitta gardiner med hyskor med kardborrband eller sy i egna.

Svar på tråden Gardin inglasad balkong...