• apricos

Kräkig graviditet=flicka vs inget illamående=pojke

Fick höra av min läkare att kvinnor som inte mår speciellt dåligt under graviditeten föder killar och kvinnor som kräks mycket föder flickor… är nyfiken om det finns någon sanning i det ?

• Svar på tråden Kräkig graviditet=flicka vs inget illamående=pojke
  • Ronjah

Jag mådde illa och kräktes med pojken, inte med flickan, så här stämde det inte!

• Nesss

Jag mådde jätteilla men kräktes aldrig och de blev en pojk, min syster som kräktes konstant hela graviditeten fick också en pojk, så de stämmer nog inte ^^

• Pia och Elna

Jag mådde inte illa alls när jag väntade dottern. Mår illa denna graviditet och det är förmodligen en flicka också.

• MamaB

Kräktes som ett djur i 36 veckor - pojke.
    Kräktes som ett djur i 16 veckor (illamående hela tiden och kräkningar tillbaka v. 32) - flicka

• Kimmice

Tror att olika personer reagerar annorlunda på kön. Somliga mår illa med pojkar, somliga med flickor, somliga med både och somliga med inget av det.

Det enda jag hört är att det sjukliga illamåendet som drabbar somliga, oftast brukar vara en flicka, men inte ens då alltid.

Mådde inge illa alls med min pojke. Mådde väldigt illa 12 första veckorna med min flicka. :)

• Mrs Moneybags

Jag tror inte att din läkare var seriös med det påståendet, eftersom det inte finns några belägg för det såvitt jag vet...

För min mamma var det precis tvärtom (hon födde två pojkar och två flickor och kräktes mycket mer med pojkarna än med flickorna).

Jag väntar en pojke och mådde väldigt illa i början, men kräktes inte så mkt.

Har aldrig väntat en flicka så jag har inget att tillföra där

Dessutom är ju alla embryon "flickor" i början!

• Inima

Ingen skillnad.

Däremot hade jag en rund mage med flickan, en droppformad med pojken.
    Bättre hb vägde med flickan än med pojken.,

Svar på tråden Kräkig graviditet=flicka vs inget illamående=pojke