• Anonym

Mitt underliv luktar peck!

Jag har jätte stort komplex för att min f'tta luktar illa.. Vågar knappt ha sex med min killa och att låta honom slicka mig känns helt uteslutet..
    Vet inte varför det luktar så?? Tvättar mig ca 1 ggr/dag då med mild parfymfri tvål. Försöker undvika att raka för ofta då det lätt blir irriterat där nere men trimmar dåoch då. Någon svamp tror jag inte att det är förhar inga andra "känningar" lixom.. Tycker jag sköter smulan bra men varför luktar hon så illa?

Känns som de varit så ett bra tag nu dryga året...?

Hjälp? Tips... Någon som känner igen sig?

*skäms*

• Svar på tråden Mitt underliv luktar peck!
  • Anonym

Kan tillägas att jag ofta sover utan trosor för att hon ska få lufta sig och annars bara använder trosor i bomull som ska andas... Tycker jag gör allt rätt men ändå blir det så fel? Lixom typ 1 timme efter jag duschat så luktar det verkligen fisk... bläää
    Känner mig riktigt osexig och osäker, får gå i kloster tror jag!

• Anonym

Det låter som om du har någon obalans i ph-värdet där nere. Undvik att tvätta med tvål helt, använd bara vatten, och testa något preparat med mjölksyrebakterier från Apoteket:
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Intimunderlivetosex_Intimmedmera_Kladaosvampiunderlivet_Irritationoobalans_Obalansiunderlivet.aspx

Du kan också tillföra kroppen mjölksyrebakterier genom att svälja kapslar med det eller äta syrade grönsaker. Båda finns på hälsokosten.

• Anonym

Jag har haft slidkatarr en gång och då luktade det som rutten fisk.

Har du rikiga flytningar? Tycker du ska gå till docktorn. Ifall du har bakteriell vaginos/ slidkatarr då hjälper inte lactal tyvärr, bara i förebyggande syfte. Om du har slidkatarr kommer du få medicin.

• Anonym (***)

Låter som bakteriell vaginos. Gå till en gynekolog och få medicin utskrivet. Det luktar verkligen äckligt men är absolut inte något man ska behöva gå omkring med.

• Anonym

Känner igen mig. Har haft det likadant. Det var hemskt. Jag och sambon hade sex i bilen sen gick det inte att vara i den på en vecka p.g.a odören. Jag skämdes som en hund, det var fruktansvärt.

Jag provade lactal. Egentligen ska man använda en kur under en period men för mig räckte det med en tub och sen var det bra igen. Har hållt sig bra sen dess också och det var över 2 år sen.

Testa, och funkar det inte så kontakta gynekologen som de andra här sagt.

Lycka till!

• Lindreas

De andra har lämnat bra tips, men strunta i tvål helt i några dagar, eller ja, tvätta bara utanpå. Fast det kanske du redan gör?

• Apocalypso

Varför tvål öht? Skölja med rent vatten räcker på musen och absolut inte skölja slidan! Förvånad

Sök hjälp, det ska inte lukta illa.

• Anonym (inte tvål)

du ska ALDRIG använda tvål i underlivet. 

• Anonym (***)

Det ska inte lukta illa i underlivet. Då är något fel. Experimentera inte utan gå till gyn. Alltså en läkare.
    Jag fick vagiatorer och någon hästkursmedicin och var besvärsfri efter någon vecka.
    Typiskt för bakteriell vaginos är även de kesoliknande flytningarna. Jag hade mitt ett halvår utan att fatta vad det var, men det var först på slutet som det började lukta skumt också.

• Anonym (Svett)

Luktar du I slidan?!?!
    Själv luktar jag så hemskt jävla mycke "svett" från ljumskarna... så jag tycker också det är pinsamt att "släppa in" mannen där å slicka =(
    USCH för äckliga kroppsvätskor =(

• Anonym

Tvättar alltid med schampo och det funkar såå bra, annars känner jag att det inte är rent. får ofta flytningar men det luktar aldrig, har aldrig haft lukt där nere. vill inte lyssna på ngn, vill lyssna på mig själv :D, så jag tvättar med vanligt schampo haha

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-09 22:07:22 följande:
    Tvättar alltid med schampo och det funkar såå bra, annars känner jag att det inte är rent. får ofta flytningar men det luktar aldrig, har aldrig haft lukt där nere. vill inte lyssna på ngn, vill lyssna på mig själv :D, så jag tvättar med vanligt schampo haha
    Tror fan att du har flytingar. Tyst

Enda gången det flyter hos mig är när jag är kåt, vilket iofs är rätt ofta. Skål Enda som klagat var ett ex som tyckte jag ville för mkt och en annan som jag var sur på som inte tyckte jag ville tillräckligt ofta de gångerna när jag var arg, vilket jag var rätt ofta så det är bättre att vara kåt och singel än sambo och frigid. Förvånad
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-09 22:53:12 följande:
    Tror fan att du har flytingar. Tyst

Enda gången det flyter hos mig är när jag är kåt, vilket iofs är rätt ofta. Skål Enda som klagat var ett ex som tyckte jag ville för mkt och en annan som jag var sur på som inte tyckte jag ville tillräckligt ofta de gångerna när jag var arg, vilket jag var rätt ofta så det är bättre att vara kåt och singel än sambo och frigid. Förvånad
    Du tror inte på mig va? Att jag menar allvar, att jag tvättar med schampo och det inte luktar. Jag har flytningar innan ÄL och då är det normalt, varit hos gyn och allt och allting var ok. Jag har alltid tvättat med vanlig hårschampo och det funkar bra, känner att jag INTE är ren annars, typ att det kan komma bajs o sånt när man skitit och då extra gör jag rent muttan :), så jag inte får bakterier. För mig funkar det men jag vet inte hur det skulle funka för er :)
  • Apocalypso

Jösses, jag sköljer med vatten om jag mot förmodan hade skitit på mig, inte hade jag använt schampo... Förvånad Inte för att jag vet hur du är skapt, men min slida sitter inte så den blir nerskitad när jag sitter på muggen och skiter! Tyst

• Anonym
    Apocalypso skrev 2011-06-09 23:36:16 följande:
    Jösses, jag sköljer med vatten om jag mot förmodan hade skitit på mig, inte hade jag använt schampo... Förvånad Inte för att jag vet hur du är skapt, men min slida sitter inte så den blir nerskitad när jag sitter på muggen och skiter! Tyst
    Men hallå, ÄNDÅ känner jag att det känns äckligt, tvättar alltid med schampo och det funkar hur bra som helst!!!
  • Hurra för genialisk intimdeo

Hej alla lukt-spekulanter där ute!

Jag känner att det är dags att vi en gång för alla reder ut det här med symptom och flytningar hit och dit. Enligt Läkemedelsboken ger:

Svamp = klåda, irritation, rodnad och kesoliknande grynig flytning
    Bakteriell vaginos/ obalans i underlivet = illaluktande flytning

Vad ska man som kvinna göra då om man har gått till gynekologen otaliga gånger men ändå inte har någon vaginal sjukdom, men man tycker ändå man luktar ofräscht från intimområdet?

JO, jag har svaret alla där ute!!! 
    Min fråga till alla er här i tråden: Visste ni att de svettkörlar vi har under armarna OCKSÅ finns i underlivet?? 

Inte så konstigt att man det luktar då!! På samma sätt som att det inte spelar någon roll hur ofta man duschar kroppen/armhålan om man inte har en deo som är svetthämmande, så spelar det på samma sätt ingen roll om man tvättar sig med bara vatten eller intimtvål i underlivet. För vi har fortfarande svettkörtlar i underlivet som gör att vi svettas! Precis som vi har vanliga deodoranter för armarna har jag faktiskt köpt en intimdeo som, förutom att den är genialisk på alla sätt och vis, faktiskt också FUNKAR och ÄR SKONSAM!! Ingen mer dålig lukt från intimområdet!! Lukten är totalt borta och jag känner mig så fräsch och bekväm för en gångsskull!!! Behöver aldrig mer oroa mig över att det luktar dåligt!!

Intimdeodoranten som heter DeoDoc är utvecklad i samråd med gynekolg och läkare i Sverige och har rätt pH för underlivet!! Den här produkten är ett MÅSTE för alla som brottas och tampas med onöskad lukt från underlivet! 

Jag köpte den på apotea.se och det är det bästa köpet i hela mitt liv. GRYM produkt som jag rekommenderar alla!! Viva intimdeodoranten som har räddat mitt liv! 

Svar på tråden Mitt underliv luktar peck!