• miss nöjd

LEGOLAND Danmark eller Tyskland? Skillnad?

var på Legoland Billund/danmark förra året. Tänkte ta en repris i år eftersom barnen i år än ÄNNU mer Legogalna :) Dock så har jag hört om lååååånga köer på Legoland Danmark i Juli. Och Dyrt som ---- är det ju också.... Men hur är Tysklands Legoland? Är det samma standard som Billund- fin park osv med åkgrejer? Har hört rykten om att det är färre besökare där- vore ju skönt att få ngt mindre köer... Samt att det vore ju kul att åka till ett annat ställe än samma varje år. Ngn som vet ngt?

• Svar på tråden LEGOLAND Danmark eller Tyskland? Skillnad?
  • Dixie

Jag visste inte att det fanns Legoland i Ty - var i Ty ligger det? 

• evaoregon
    Dixie skrev 2011-06-10 09:12:45 följande:
    Det ligger i södra Tyskland.  Det finns fyra legoland.  Ett i Danmark, ett i Tyskland, ett i Windsor i Storbritannien och ett utanför San Diego i Californien (det har vi besökt två ggr och det är trevligt).  I år öppnas legoland i Florida och i Dubai.  Nästa år kommer legoland i Malaysia.

en.wikipedia.org/wiki/Legoland
  • miss nöjd

ULM ligger det Tyska i....  Sägs som sagt att det är ngt färre folk där jämfört med Danmark... Har ingen lust att stå i timmar i köer så det blir till att dra till Tyskland :)

• evaoregon
    Dixie skrev 2011-06-10 09:12:45 följande:

Günzburg.

• evaoregon
    miss nöjd skrev 2011-06-13 11:21:46 följande:
    ULM ligger det Tyska i....  Sägs som sagt att det är ngt färre folk där jämfört med Danmark... Har ingen lust att stå i timmar i köer så det blir till att dra till Tyskland :)
    Legoland i Danmark har enligt den här länken 1,7 miljoner besökare per år medan Legoland i Tyskland har 1,4 miljoner.  Legoland i Danmark är dock större än det i Tyskland så det finns flera attraktioner där än i Tyskland.
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2011-06-13 17:18:18 följande:
    Legoland i Danmark har enligt den här länken 1,7 miljoner besökare per år medan Legoland i Tyskland har 1,4 miljoner.  Legoland i Danmark är dock större än det i Tyskland så det finns flera attraktioner där än i Tyskland.
    Länken

en.wikipedia.org/wiki/Legoland
Svar på tråden LEGOLAND Danmark eller Tyskland? Skillnad?