• millchan

Zumba nybörjare!!!

Jag och min sambo och min mor har börjat köra Zumba hemma som vi har köpt till vårat Wii!

Vi kör det för att få en bättre kondis och för att vi vill ha en plattare mage och fastare rumpa.

Jag vill gå ner ca 5 1/2kg till minst, sambon har 5kg kvar minst och min mor vill gå ner minst 4kg!

Jag och sambon kör samtidigt LCHF diet, vi tränar ca 1 timme Zumba två dagar i streck och tredje dagen promenerar eller åker vi inlines och sen igen Zumba osv rullar vi på!

Just nu håller vi på att lära oss stegen men oj vad vi svettas ändå och får skratta massor!

Finns det andra Zumba nybörjare där ute som vill hänga på och peppa och ge tips för en plattare mage och bättre kondis och dela med sig av glädjen Zumba ger!

• Svar på tråden Zumba nybörjare!!!
  • millchan

Ingen som dansar Zumba, erfarna kan åxå skriva lite tips och råd!

Skriv gärna hur det har gått för er erfarna och ni som börjat kan gärna berätta vad ni tycker om Zumba!

• Lonlely Wolf

Hur ofta vågar man träna Zumba i veckan när man har fibromyalgi....eller ska man bara känna efter vad man orkar.

• Nuno

Sisådär nybörjare ;) har dansat Zumba i lite mer än en månad nu. Jag har både skivorna och Wii, och jag är jättenöjd! Brukar köra 20 min express när lillen sover, men det är så roligt och skönt och röra på sig att jag kör cardio party efter ;) Har förlorat en hel del cm, speciellt runt midjan och rumpa. Har nyligen börjat med LCHF så jag får se om jag går ner mer med det. :)

• millchan
    Nuno skrev 2011-06-09 21:58:47 följande:
    Sisådär nybörjare ;) har dansat Zumba i lite mer än en månad nu. Jag har både skivorna och Wii, och jag är jättenöjd! Brukar köra 20 min express när lillen sover, men det är så roligt och skönt och röra på sig att jag kör cardio party efter ;) Har förlorat en hel del cm, speciellt runt midjan och rumpa. Har nyligen börjat med LCHF så jag får se om jag går ner mer med det. :)

Vad roligt, får man vara nyfiken på hur många cm som har försvunnit på en månad?

Vi har inte kommit till 20 min passen ännu men snart är vi där, vi har ännu lite steg att lära oss!

Längtar tills i morron för då blir det ett pass igen när barnen har kommit i säng!

Vi brukar köra ca en timme sammanlagt men vi byter av så att det inte blir så trångt i vårat vardagsrum, så två kör och en vilar sen byter den som har bältet och vilar osv, så var och en kör ungefär 35-40 min var!

Har lite svårt att få vänster ben att hänga med och så känner jag mig lite som stel opererad har svårt att röra höfterna men jag hoppas att det släpper snart!

• Nuno
    millchan skrev 2011-06-10 00:20:15 följande:

Vad roligt, får man vara nyfiken på hur många cm som har försvunnit på en månad?

Vi har inte kommit till 20 min passen ännu men snart är vi där, vi har ännu lite steg att lära oss!

Längtar tills i morron för då blir det ett pass igen när barnen har kommit i säng!

Vi brukar köra ca en timme sammanlagt men vi byter av så att det inte blir så trångt i vårat vardagsrum, så två kör och en vilar sen byter den som har bältet och vilar osv, så var och en kör ungefär 35-40 min var!

Har lite svårt att få vänster ben att hänga med och så känner jag mig lite som stel opererad har svårt att röra höfterna men jag hoppas att det släpper snart!

Absolut! Tycker bara det är kul att folk vill dela med sig och så även jag.
    Jag mäter på flera ställen, men vid midjan har jag gått ner ca 5 cm, och yttligare 5 cm precis under navel,
    ca 7 cm både höfter och rumpa och ca 3 cm på vardera lår.. så jag är nöjd, men har mer att gå ner, och Zumba är faktisk så kul att man glömmer bort att man tränar, precis som de säger :)!

Roligt att ni alla dansar ihop, då kan ni verkligen peppa varandra! :) 

Jadå, det släpper, sån var jag också i början, är sån ibland fortfarande, jag trodde jag kunde stegen rätt så bra, sen köpte jag Zumba till Wii och där började jag dansa som jag brukar men då visade sig att jag behövde rörra ääännu mer på höfter och rumpa ;)
    Men jag har ändå tappat en massa cm så det är lugnt :D!
  • millchan
    Nuno skrev 2011-06-10 08:57:32 följande:
    Absolut! Tycker bara det är kul att folk vill dela med sig och så även jag.
    Jag mäter på flera ställen, men vid midjan har jag gått ner ca 5 cm, och yttligare 5 cm precis under navel,
    ca 7 cm både höfter och rumpa och ca 3 cm på vardera lår.. så jag är nöjd, men har mer att gå ner, och Zumba är faktisk så kul att man glömmer bort att man tränar, precis som de säger :)!

Roligt att ni alla dansar ihop, då kan ni verkligen peppa varandra! :)

Jadå, det släpper, sån var jag också i början, är sån ibland fortfarande, jag trodde jag kunde stegen rätt så bra, sen köpte jag Zumba till Wii och där började jag dansa som jag brukar men då visade sig att jag behövde rörra ääännu mer på höfter och rumpa ;)
    Men jag har ändå tappat en massa cm så det är lugnt :D!

Låter ju jätte bra!

Dagens Zumba skets sig totalt, ingen energi över huvudtget, har vänner på besök nu som inte var med till hundra och det kanske är det det berodde på inte min sambo eller mor heller!

Vill ju köra till 100% men i dag blev det bara till typ 60%, folket började göra allt möjligt annat än att köra Zuma och det störde jag mig på!

Så har precis suttit och pratat med min sambo med tårar om att jag behöver stöttning i det jag gör och att han inte ska sitta framför datan samtidigt men han verkade inte förstå det!

Just nu känner jag att jag kan sätta mig ner och gråta, ta en stoooor godisskål och bara vräka i mig den!

Sitter här och tar en öl, är ledssen och vännerna sitter i vardagsrummet och surrar!

Har problem från olika håll och har jätte mycket att tänka på så jag tycker att min sambo kunde stötta mig mer, men men jag kan väl inte begära för mycket!

• Pulmona

SPÄNNANDE!! wohoo!

Vi har wii, måste man ha någon annan kontroll...typ matta? vad vad? haha

Har provat zumba hemma, tycker det är kul men det måste se ut som jag får ep-anfall.....rör mig inte så smidigt och fint som flickorna hehe

Är jätteintresserad av spelet på wiiet, vad behövs?

• tindistar
    Pulmona skrev 2011-06-10 23:41:23 följande:
    SPÄNNANDE!! wohoo!

Vi har wii, måste man ha någon annan kontroll...typ matta? vad vad? haha

Har provat zumba hemma, tycker det är kul men det måste se ut som jag får ep-anfall.....rör mig inte så smidigt och fint som flickorna hehe

Är jätteintresserad av spelet på wiiet, vad behövs?
    Det enda du behöver göra är att köpa spelet. Man får med ett midjebälte där som ska användas. Annars använder man inget mer än handkontrollen.

Jag köpte spelet förra veckan men har tyvärr bara hunnit spela det 2 gånger. Det är roligt men jag ser inte riktigt klok ut när jag dansar. 
  • Lonlely Wolf
    tindistar skrev 2011-06-11 07:58:51 följande:
    Det enda du behöver göra är att köpa spelet. Man får med ett midjebälte där som ska användas. Annars använder man inget mer än handkontrollen.

Jag köpte spelet förra veckan men har tyvärr bara hunnit spela det 2 gånger. Det är roligt men jag ser inte riktigt klok ut när jag dansar. 
    Jag och min dotter och hennes sambo kör Zumba Wii 2 kvällar en paus dag och så 2 kvällar.
    Vi ser inte heller kloka ut, men det är det som är kul man skrattar och har roligt samtidigt som man tränar och vikten har börjat rasa. Jag som har fibromyalgi och ont i kroppen trodde inte jag skulle klara av det, mne de är ju mjuka rörelser så det går.

Pulmona: Det viktiga är att man har roligt när man dansar det man ser på videon flickorna som dansar har gjort det i åratal därför är dom smidiga i sina rörelser.
  • vap

Ursäkta att jag trampar in med en egen fråga...

Någon som provat zumba till 360´n? Skulle vilja testa den men jag känner mig inte så manad att lägga den summan för tillfället som den kostar (läs alla mina pengar gick till en kamera för någon vecka sedan Oskyldig)

Svar på tråden Zumba nybörjare!!!