• Korpan

drömma om barn?

Är det någon mer än jag som drömt att de fött barn/plussat på en sticka/varit gravida/ eller haft "färdiga barn"?
    Jag har drömt om allt det ovanstående, i olika drömmar och genom hela livet.
    Någon som vet vad det betyder (har drömbok hemma..?)
    Eller har någon en rolig/intressant barn-dröm att berätta?
    Jag har en rätt skum dröm jag ska berätta för er sedan, nu måste jag på lunch!

• Svar på tråden drömma om barn?
  • tolallik

Ja sånt där har jag drömt massor av. Drömmarna började komma när jag var gravid och sen fortsatte dom även efter jag hade fött.

Inatt drömde jag en dröm om att jag plussade på stickan. Jag skulle egentligen ha den för något annat, vad vet jag inte och jag var säker på att att det skulle bli negativt. Men nej, det blev plus. Jag trodde det hade blivit något fel så jag testade igen, plus igen, och jag fattade inte hur det ha kunnat bli så eftersom jag äter minipiller. Så jag åkte till läkaren och allt möjligt sen. I slutet av drömmen hade även magen blivit större.

Det kan va så att man har en omedveten eller medveten längtan av att det ska bli så igen. Eller också att man har en rädsla för det.

• Legewiel

Korpan: Jag drömmer till och från drömmar om att jag har fått en bebis som jag ska ta hand om. Jag har ångest för att något ska hända den, och i drömmen så glömmer jag alltid bebisen någonstans! Sedan rusar jag med andan i halsen genom hela staden för att hämta den, men sen när jag äntligen plockar upp bebisen så har den förvandlats till en stor docka!

Jag behöver inte vara någon drömtydningsexpert för att förstå mig på den drömmen Den är extra stark i perioder så jag väldigt gärna vill ha ett barn. Det är bara det att jagär rädd för att föda det, och för att jag inte ska kunna ta hand om barnet, så i drömmen får jag alltid barnet någonstans ifrån, och ångsten jag känner är ju för att något ska hända det.
    Just det att jag glömmer barnet och det sedan blir en docka tror jag beror på att jag ännu inte känner mig vara redo för ett sånt ansvar, och jag kanske skulle vilja leva som innan, utan att ta hänsyn till barnet? Därför är det en lättnad när jag upptäcker att det är en docka, som jag bara kan ställa undan när jag tröttnat på den...

Kanske min amatör-drömtydning hjälper dig lite? Jag har också läst en tjock drömbok och där berättas ungefär samma saker som jag redan skrev...

• Korpan

Tack så mycket för svaren och drömtolkningarna.

*En av mina konstiga drömmar går ungefär så här (extremt förkortad version):

Jag står i mitt kök och får lite ont i magen. Splutt säger det och jag föder ett barn (om någon sett monty phytons "meningen med livet" så ser de scenen framför sig)
    det är bara det att mitt barn kryper iväg med hjälp av sina tentackler (!) och bosätter sig på tröskeln ut till hallen.
    När jag försöker ta mig ut ur köket så viftar den med "armarna" och vägrar släppa ut mig.

*I en annan dröm föder jag ett normalt barn, och det är liksom inget konstigt med det, det gör varken ont eller är särskilt besvärligt. Ingen ifrågasätter någonting, inte jag heller.

*Natten till i går drömde jag att jag kissade på ett ÄL-test och skulle få två rosa streck för positiv ÄL. Jag fick ett rosa streck och en grön båge (gick utanför stickan, i luften)
    Jag testade en till, och denna gång fick jag ett rosa sträck och en blå cirkel, även den utanför "pinnen". "Jaha," tänkte jag, "det är så det ser ut på ett ÄL-test när man är gravid...."

• Lovasraramamma

korpan...vilka roliga drömmar. speciellt den med monthy pyton...
    jag kan förressetn lova att jag drömmer "sjuka" drömmar jag med. å jag kommer väl ihåg dem

• Lovasraramamma

förressetn-förressten

• Dampan

jag hade en dröm när jag va gravid... å jag skämmdes så när jag vaknade!

min pappa tjatar alltid om att han vill ha flickor till barnbarn med tanke på att han hade då 6killar...
    så i min drömm så födde jag en flick å jag va såå glad, åkte hem till mina föräldrar för att visa upp de lilla "miraklet" å när jag kommer dit så e min bror där med sin dotter som han då hade fått precis innan mig, alla stod runt honom å hans dotter å SKET fullständigt i mig å min lilla dotter så jag sätter mig ledssen i bakrunden å börjar amma min lilla tjej, så när jag har ammat ett tag tittar jag ner på mitt bara bröst å får en chock,
    för då är de ett MARSVIN som suger på mitt bröst...

Förstår ni skammen av att sitta å ammma ett marsvin... hihi jag skämmdes så även när jag vaknade! men nu skrattar jag bara åt drömmen...

(de som även e lite roligt att mycke riktigt så fick jag en flicka, å jag lovar jag har kollat! hon är ett människobarn å inget marsvin!)

• Korpan

....hihihi, men marsvin är ju sööta juh! jag skulle blivit lika impad av ett sådant som en liten flicka! speciellt om du tillverkat det i egen mage liksom!

I natt drömde jag att jag fått en liten flicka. Jag är hemma hos min mor och ska just amma henne då jag blir störd av min bror som vill prata. Jag vänder mig om och ska ta upp min lilla dotter (hon ryms i handen) och så är hon borta! Jag var SÅ säker på att jag lagt henne i bokhyllan bredvid mig men inte fasen ligger hon kvar där inte!
    mer än så var det inte förrän jag plötsligt håller henne och ska till att amma, men jag har allt för ont i brösten för att klara det. Blöder gör jag också. Sen är drömmen slut.

Svar på tråden drömma om barn?