• eeeee

Svår fläck på plagget - HJÄLP

har ett ganska stort ilandsproblem. en ny klänning som jag precis tvättade. den har blivit missfärgad av dom andra plaggen (antar jag) - men inte missfärgad på det vanliga sättet utan det är som svarta/mörka prickar över plagget. provade med fläckborttagningsmedel (TaBort) och tvättade igen - hjälpte inte. vad ska jag göra? älaksr verkligen plagget! googlar man så hittar man ju mest mot rödvin och sånt, finns det inget allmänt skitbra tips för fläckar? detta problemet har jag inte hittat nån bra lösning på på intenet.. HJÄLP!

• Svar på tråden Svår fläck på plagget - HJÄLP
  • Liten Mjau

Vanisch? Låt ligga minst ett dygn med ganska mycket vanisch. Lycka till!

• eeeee

vanish har jag.. sånt pulver. ska jag lösa sånt i vatten då och lägga i klänningen? det är många färger på den, dom tar inte skada av det då?

• Liten Mjau

Nä vanicsch är väldigt skonsamt. Jag hade ett linne i marinblå och vitt som låg i  ett dygn igår. Blev perfekt!

• eeeee

jaha, oj, så länge? har blötlagt nu, tog 1/2 skopa och typ 5 liter vatten, kanske 5,5.  det stod att färgade skulle ligga i max en timme? men dom kan alltså ligga över natten?

• Liten Mjau

jag vågade testa och det gick. De kläder jag gjort så på hade ändå varit förstörda av fläcken så jag tänkte va f*n den är ju förstörd oavsett. Men ingen av de kläder jag gjort detta på har blivit förstörda. Dottern har haft ett par molokläder med fläckar som jag gjort detta med och det har funkat perfekt och molos kläder är ju fulla med färg.

Svar på tråden Svår fläck på plagget - HJÄLP