• Anonym

Hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen?

Jag har så sjukt ont i underlivet när jag står eller går under en längre tid. Står jag upp stilla i 10 min så MÅSTE jag sätta mig för de känns som underlivet väger 100 kg och är påväg ner i marken på något vis. Lika när jag sitter på toan så skyndar jag mig för de känns som jag ska tappa hela "paketet" eller vad man ska kalla det. Måste äta två alvedon två gånger om dagen annars är det jobbigt.

Jag blev förlöst för 9 dagar sen idag och sprack så jag fick sy, men inte speciellt mycket.

Hur lång tid tog det för er tills ni inte hade ont i underlivet längre? Är detta jag känner normalt eller borde jag kanske prata med mvc om en koll eller något? Jag har ingen aning om vad som är normalt egentligen.

• Svar på tråden Hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen?
  • Anonym

Ont, alltså riktigt ont hade jag första veckan. Sen gjorde det mest bara ont när jag var på toaletten. Trejde till fjärde veckan kunde jag sluta tänka på det då det inte kändes så mycket. Men det var inte förrän kanske tre månader efter jag kände att allt var "som vanligt".

• MammaHela

Första barnet, ca 3 veckor

andra barnet ca 1 vecka

tredje barnet, kändes inte att jag fött alls. Inom 12 timmar var jag och storhandlade, om det inte var för avslaget och tuttarna så märkte jag inget på kroppen.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Mrs Lady

Första barnet: 3 veckor innan jag kunde kissa utan att det direkt smärtade.
    Andra barnet: inget! Däremot var sammandragningarna värre än med första.

Prata med mvc om du är oroligGlad kram

• Anonym

Såpass ont att det var lite obehagligt att sitta ner hade jag i ungefär 6 veckor, sedan avtog det ganska snabbt.

Att ha sex däremot var rent ut sagt obehagligt tills efter 5-6 månader!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-09 21:01:50 följande:
    Såpass ont att det var lite obehagligt att sitta ner hade jag i ungefär 6 veckor, sedan avtog det ganska snabbt.

Att ha sex däremot var rent ut sagt obehagligt tills efter 5-6 månader!
    Ja gud ja, jag vågade inte ens pilla där nere första tre månaderna då jag inte visste vad jag skulle känna, jag var livrädd att allt skulle vara "borta".  att sexa med killen var inte ens att tänka på.. 
  • emmisss

1 månad låg jag i soffan! Tur att mannen min hade sem, jag hade inte fixat att han gick tillbaka till jobbet efter 2 veckor!

• kitty79

Hmmm första  barnet hade jag ont i 2-3 veckor ,blev sydd 1 styngn . Andra barnet var jag lite öm i 3-4 dagar hade inga problem med toabesök osv ...

• emmisss

Jag var oxå "tung" i underlivet och det kändes som det skulle explodera , fick det förklarat för mig att det samlades mycket blod i området eftersom det höll på att läka! Jag käkade både panodil och diklofenak...

Jag är inte alls rädd för förlossningen nästa gång utan för hur ONT jag kommer att ha eftråt! Det var dom jättedåliga med att förklara innn, allt handlade bara om förlossning och att man kunde vara öm eftråt! Yea right! Mörbultad med en ångvält is more like it!!!!!

• Anonym
    emmisss skrev 2011-06-09 21:12:04 följande:
    Jag var oxå "tung" i underlivet och det kändes som det skulle explodera , fick det förklarat för mig att det samlades mycket blod i området eftersom det höll på att läka! Jag käkade både panodil och diklofenak...

Jag är inte alls rädd för förlossningen nästa gång utan för hur ONT jag kommer att ha eftråt! Det var dom jättedåliga med att förklara innn, allt handlade bara om förlossning och att man kunde vara öm eftråt! Yea right! Mörbultad med en ångvält is more like it!!!!!
    Kan tänka mig att de är samma smärta som du kände jag har nu.. och dedär med att de är mycket blod och därför känns så tungt och sprängfyllt låter rimligt.

Knip övningar kan man väl köra endå?
Svar på tråden Hur länge hade ni ont i underlivet efter förlossningen?