• Fridaa87

Börjar bli lite orolig.. vart är mensen?!

Födde barn för ett år sen.. Har ännu inte fått tillbaka mensen..ammar 1 gång/dygn..har haft mensvärk till och från ca 3 månader.. nån mer?

• Svar på tråden Börjar bli lite orolig.. vart är mensen?!
  • Barbabok

Ammade också sällan 1-2ggr/dygn, när ag slutade helt kom den efter en månad. ammade 1år2v.

• Fridaa87

har haft den där ilande känslan i ljumskarna för ett tag sen och sån där växtvärk man kan få när man är gravid men gjorde ett graviditetstest som var neg för ca 4-5 veckor sen.. 

den kanske kommer när jag slutar amma HELT

• p w

Jag hade lika som du. Mensvärk under tiden jag ammade ett par ggr om dagen. Men när jag slutade helt (7 månader) då tog det någon månad så kom den tillbaka.

Den som väntar på något gott , vet du Skål

• Nollfemnollnioelva

18 månader tog det för mig, ammade ca 1-3 ggr dygnet sista halvåret.

• Fridaa87
    Nollfemnollnioelva skrev 2011-06-10 21:13:02 följande:
    18 månader tog det för mig, ammade ca 1-3 ggr dygnet sista halvåret.
    Jaha ok, men då kanske det inte är nåt konstigt...
  • EJai

som det va endå en månad sedan du testade dig hade jag kollat igen om ni inte kör nån säker metod

• Fridaa87
    våren1987 skrev 2011-06-10 21:45:46 följande:
    som det va endå en månad sedan du testade dig hade jag kollat igen om ni inte kör nån säker metod
    Kör ingen säker metod annat än att avbryta mot "slutet".. :)

Men jag känner mig inte gravid... barukar även få bula på magen ganska snabbt.. eller ja kring vecka 7-8..
    det enda jag känner är mensvärk, molvärk och trötthet i mage plus rygg emellanåt... hmm, ja jag vet inte... kanske väntar nån evcka till och ser hur det känns.. kanske men kan testa då i så fall.. känns så "onödigt" när jag inte tror att jag är gravid.. 
  • p w
    Fridaa87 skrev 2011-06-12 09:06:53 följande:
    Undrar varför man känner mensvärk så länge :O
    Höna är nog på återställning så att säga Cool

Jag kände molvärk i 3-4 månader innan det satte fart. Från och till, så det var inte hela tiden, men återkommande.
    Fick tom. en liten blödning och blev nästan slagen av paniken VAD ÄR DET FÖR FEL, innan förnuftet kom ikapp mig Skrattande Hade dessutom gett bort mitt storpack tamponger -vad trodde jag? Att jag aldrig mer skulle ha mens?

Man vänjer sig fort med att inte dras med den {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Börjar bli lite orolig.. vart är mensen?!