• Anonym

Finns det knep som får bebis att fixera sig?

Precis som rubriken lyder, finns det några knep? Ligga ner, sitta ner, röra sig, dansa salsa kanske? Vad som helst, jag vill inte bli snittad igen. Jag vill föda vaginalt!!

• Svar på tråden Finns det knep som får bebis att fixera sig?
  • Anonym

åh typiskt.

• Marängen86

Vad jag har hört av min käre mor är att  man kan ha ett missbildat bäcken, och ibland fixeras inte bebisen förrän värkarna sätter igång.

• Anonym

fyra veckor kvar.

Detta är mitt tredje barn, den första fastnade i gången och det tog tre dygn att få ut henne.
    Den andra kom aldrig ner så det blev snitt. Jag vill verkligen inte snittas igen, eller ligga med värkar i flera dagar.. Men jag har väl inte så mycket val då.

Gillar inte den här sista delen med att vänta barn.

• MammaJohanna1

Min första var inte fixerad förrän hon föddes (vaginalt med lite sugklocke-hjälp), och det är inte den här lilla knodden heller (39+2 idag). Min BM säger att barnet inte behöver vara fixerat och att det inte finns något som säger att den inte fixerar sig när förlossningen väl är igång. Men visst... det vore onekligen skönt att veta att den var fixerad! Om inte annat så för att slippa att bebisen vrider och tycker ner huvudet mot bäckenbotten så det ilar i alla nerver. Jag inbillar mig att det inte är lika lätt att göra det om man är fixerad

Hoppas att det går bra för dig TS! Jag förstår din oro!

• missteddy

inga av mina barn var fixserade för när förlossningen startade och det var inga problem

• Anonym

Varför ska då BM alltid klämma sönder livmodern för att se om bebbe är fixerad? Jag menar om det nu inte är nödvändigt menar jag?

Här där jag bor så vägras man vaginalförlossning och det är risk för sätebjudning

• Anonym

Här där jag bor så vägras man vaginalförlossning OM det är risk för sätebjudning, ska det vara naturligtvis.

• MammaJohanna1
    Anonym skrev 2011-06-10 14:17:25 följande:
    Här där jag bor så vägras man vaginalförlossning OM det är risk för sätebjudning, ska det vara naturligtvis.
    Att barnmorskan klämmer på magen är ju för att se om den ligger "rätt", dvs med huvudet ner. Om huvudet ligger neråt känner bm om huvudet är rörligt, ruckbart eller fixerat.
  • Anonym
    MammaJohanna1 skrev 2011-06-10 17:30:37 följande:
    Att barnmorskan klämmer på magen är ju för att se om den ligger "rätt", dvs med huvudet ner. Om huvudet ligger neråt känner bm om huvudet är rörligt, ruckbart eller fixerat.
    ja det förstår jag. men om det nu inte spelar någon som helst roll om bebis är fixerad eller inte, så varför ska hon då känna efter??
  • Anonym
    MammaOchMatte skrev 2011-06-10 20:17:47 följande:
    Magdans har jag hört, inte säker dock
    Zumba, räknas det som magdans? försöker spela på Wii.
Svar på tråden Finns det knep som får bebis att fixera sig?