• Anonym (Behöver hjälp!)

Vad skulle du skriva i ett sms till en kille du ville träffa?

Jag vill gäran träffa en kille jag bara sett ute och bara pratat med lite grann. Jag har hans mobilnummer, men det är ine han som har gett mig det.. Jag vill inte föreslå en dejt utan jag vill mer få fram att jag vill ses över typ en kaffe.. Men hur ska jag skriva??
    Kan tillägga att jag itne vet om han är singel eller inte, så jag vill inte skicka något porrigt eller så hahah. Är han upptagen så tänkerjag såklart inte träffa honom. men jag vill inte fråga det rakt ut.

• Svar på tråden Vad skulle du skriva i ett sms till en kille du ville träffa?
  • Anonym

Kan du inte först ta reda på det då? Om han är upptagen eller inte? Vet han vem du är om du skriver till honom? 
    Om du ändå bestämmer dig för att skicka honom ett sms så kan du väl skriva något i den här stilen:

"Hej! Tyckte att det var trevligt att prata med dig, och skulle gärna göra det igen. Om du inte är upptagen av arbete eller har en flickvän som du planerar att ringmärka så kanske du vill träffa mig över en latte på det mysigaste fiket jag vet. Hör av dig i så fall. Eller hör av dig i vilket fall som helst förresten, dricker du inte kaffe kan vi göra något annat. Plocka jordgubbar, åka inlines eller jämföra frimärkssamlingar kanske?"

Åh vilket härligt sms!

Jo han kommer nog att veta vem jag är. Jag är bara så sjukt feg =)

• Bridgett

Skriv så här:

"Hej! Vill du fika med mig på lördag e m?"

Krångla inte till det i onödan. Är han intresserad så blir han glad, annars tackar han nej. Skulle det vara ett pucko som baktalar dig p g a detta så vet du hur han är och kan gå vidare. 

• Modesty Blaise
    Anonym (Behöver hjälp!) skrev 2011-06-10 10:04:56 följande:
    Åh vilket härligt sms!

Jo han kommer nog att veta vem jag är. Jag är bara så sjukt feg =)
    Aha. Jag förstår. Men äsch, han är ju bara en kille. En människa precis som du och jag. Alla uppskattar ett trevligt meddelande som låter förstå att någon fattat tycke eller känner intresse för ens person. Sedan kanske det inte blir något ändå, men inget farligt kan hända för att man tar en kontakt. Våga våga! tycker jag.
    Bridgett skrev 2011-06-10 10:06:35 följande:

Skriv så här:

"Hej! Vill du fika med mig på lördag e m?"

Krångla inte till det i onödan. Är han intresserad så blir han glad, annars tackar han nej. Skulle det vara ett pucko som baktalar dig p g a detta så vet du hur han är och kan gå vidare. 

Hahah. Det skulle vara typiskt  mig att krångla till det och komma med ursäkter..
    Modesty Blaise skrev 2011-06-10 10:07:01 följande:
    Aha. Jag förstår. Men äsch, han är ju bara en kille. En människa precis som du och jag. Alla uppskattar ett trevligt meddelande som låter förstå att någon fattat tycke eller känner intresse för ens person. Sedan kanske det inte blir något ändå, men inget farligt kan hända för att man tar en kontakt. Våga våga! tycker jag.
    Ja han är ju bara en kille, dock väldigt underbar =)

Nej blir det inget eller är han upptagen så är det fine, vill bara inte missa chansen.

Sen nojjar jag lite över detta att jag inte har fått numret av honom, utan jag har hittat det på nätet..

• Bridgett

Våga nu och återkom gärna och berätta hur det gick. Det är väl smickrande att någon är intresserad och anstränger sig för att ta reda på ens nummer.

• blygarn

Skriv det då, att du är en psykotisk stalker som har förföljt honom ett tag.

• blygarn

Vet inte om ironin gick fram... Men det är bara att våga, vad är det värsta som kan hända? De enda misstagen man ångrar är dem man aldrig gjorde ;)

Svar på tråden Vad skulle du skriva i ett sms till en kille du ville träffa?