Smärta EFTER samlag
Som rubriken lyder får jag alltså ont efter samlag, eller rättare sagt efter penetrering.
Förmodligen får jag "egentligen" ont redan under tiden, men det är för skönt så jag känner inte av det.
Har aldrig fått ont förut, men nu får jag alltså ont efter varje gång.
Säger redan nu att vi alltid tar tid på oss och jag blir rejält våt och upphetsad, så det är inte problemet.
Och nu igår låg vi och tog på varandra med händerna istället för att ha sex och min sambo stoppade in ett finger istället (då jag tycker det är hur skönt som helst), men till och med efter det fick jag jätteont och blödde lite lite grann.
Smärtan är svidande och brännande och det kan även kännas som ett "tryck" neråt ibland, som att insidan vill ut eller nåt?
Just den svidande/brännande smärtan kan hålla i allt ifrån 2 dagar till 1-1½ vecka, och "trycket" brukar kännas i någon timme efteråt.
Det här har alltså "vuxit fram" långsamt nu under en tid, kan inte minnas hur länge men max ett halvår.
Jag har läst att hormonrubbningar som t.ex. vid graviditet eller när man börjar med/byter p-piller kan påverka slemhinnorna och göra dom skörare (och just nu är jag gravid i v. 30), men om man fortfarande blir plaskvåt och tar det lugnt borde det väl ändå inte göra ont? Eller?
Har någon varit med om liknande och det har gått över av sig själv när hormonderna stabiliserat sig?
Ska jag "vänta ut" graviditeten och se om det går tillbaka till det normala sen?
För en gynundersökning kommer inte på tal, aldrig i livet. Kan tänka mig ett samtal med en gynekolog, men det är allt. (Snälla, inga påhopp eller onödiga kommentarer angående detta)
Tack på förhand!