• Muris81

Bästa förskolan i Norrköping?

Jag och min man funderar på att flytta till Norrköping och undrar vilka områden som är trevliga att bo i för barnfamiljer och vilka förskolor som är bra? Vår son är drygt 3 år.

• Svar på tråden Bästa förskolan i Norrköping?
  • pamilya

Vi har sonen på Vittras förskola, ligger vid Röda Stan, på norr.
    Vi är väldigt nöjda!

• Unik27

Jag tycker om klingsberg, kneippen,oxelbergen osv. . . Ska ni hyra eller köpa bostad?

• LinaRosell

Vi bor i radhus i Klockaretorpet- jättebra bara med barnfamiljer! dock kan jag inte rekommendera Pianots förskola! Min äldste som har gåt där i ett år och han har blivit misskött flera gånger! Nu ska vi flytta honom tillsammans med hans lillebror till dagmamma inne i stan=) Men att bo Klocket är kanon om man bor i rätt område, vi bor på Gustav Clasons gata- här är det super!

• Muris81

Tack för era svar! Jag har jobbat mycket senaste veckan och inte varit inne på Fl, därför jag ej svarar förrän nu. Tänkte i första hand på hyresrätter, men kan ev tänka oss köpa bostad också.

• LinaRosell

Här där vi bor är det hyresrätter och hyresvärden hittar du på www.hnab.se =)

• Stjärnfru

Barnvänliga (och "bra") områden skulle jag säga är Smedby/Rambodal och Skarphagen/Kättsätter, och vill ni bo centralt hade jag valt Såpkullen som är ett lugnt lägenhetsområde nära centrum.
    Ang förskolor så har jag bara hört bra om de flesta i dessa områden och på Såpkullen ligger Domarringen där vi haft plats tidigare men slutat pga flytt och där trivdes vi kanon. Superpersonal på den avd vi gick. Kan sakna dem lite fortfarande...
    Hoppas ni hittar till nåt bra ställe där ni ska trivas..

• Muris81
    LinaRosell skrev 2011-06-17 16:54:05 följande:
    Här där vi bor är det hyresrätter och hyresvärden hittar du på www.hnab.se =)
    Tack, jag brukar kolla där emellanåt
    Stjärnfru skrev 2011-06-18 21:01:00 följande:
    Barnvänliga (och "bra") områden skulle jag säga är Smedby/Rambodal och Skarphagen/Kättsätter, och vill ni bo centralt hade jag valt Såpkullen som är ett lugnt lägenhetsområde nära centrum.
    Ang förskolor så har jag bara hört bra om de flesta i dessa områden och på Såpkullen ligger Domarringen där vi haft plats tidigare men slutat pga flytt och där trivdes vi kanon. Superpersonal på den avd vi gick. Kan sakna dem lite fortfarande...
    Hoppas ni hittar till nåt bra ställe där ni ska trivas..
    Tack!!
Svar på tråden Bästa förskolan i Norrköping?