• Anonym

tycker inte mitt nyfödda barn är söt

jag har en två veckor gammal dotter.
    har sedan innan en äldre dotter oc när hon var bebis fick vi så mycket kommentarer om hur söt hon var. hon hade mycket hår, ögonbryn och långa ögonfransar.
    denna bebis är en liten tjockis, utan hår och med rödfnaisg hud. hon ser mer ut som en "vanlig" bebis. Jag tycker t,.ex inte alltid att andras bebisar är så söta, mer än bara för att de är bebisar...
    men ska man känna så för sitt barn? jag tycker liksom inte att hon är så fin. hon är ju fin men.. inget speciellt så som storasyster...

• Svar på tråden tycker inte mitt nyfödda barn är söt
  • Anonym

nu är ju inte utseende allt, men jag förstår hur du menar; när de är så små har de ju inte så mycket personlighet att "falla tillbaka på".
    tror inte du ska oroa dig, både utseende och personlighet ändras ju.

• Mammat3

Nää tyckte inte mina var söta heller :) men som förgående sa så ändras ju allt när dom växer och nu tycker jag att alla mina är jätte söta :)

• Purlan

Tyckte inte heller att mina var söta Vad sjutton, man har väl ögon trots att man blivit mamma och det betyder väl inte att man älskar dem mindre?! Min barn har i alla fall varit finast i världen!!! Dessutom är den store nu både söt och charmig och den lille som är tre månader är redan också en liten charmknutte

• Anonym

Min syster hade likadant, fast två söner där den äldsta fick massor av positiva komplimanger från start, men den andra såg mer ordinär ut.

Det var nästan bara jag i familjen som tyckte att nummer två var lika söt som nummer ett...men nu varar ju inte babystadiet så länge, så det dröjde inte länge innan båda var lika söta.

Sedan tycker man ju om sin bebis oavsett!!

Man kan ju vara söt till sättet och rolig på andra vis. Hela ens status är ju inte förknippad till utseendet?

Tror att du kommer att skratta åt detta om något år!

• Anonym (samma sak)

Jag kan lugna dig, för jag var med om detsamma, min första var så otroligt söt, redan på BB gjorde barnmorskorna en stor affär av det, och massor av okända på stan kom fram och kommenterade hur söt hon var. Min andra tittade barnmorskorna knappt åt, och ingen på stan sa ett dugg om honom. Och han var verkligen inte alls någon söt bebis, tyckte jag inte själv. Även nu, flera år senare är det skillnad i utseende. Men du, man älskar båda två precis exakt lika mycket för det!!!

• Anonym

När jag föddes så var jag jättesöt. Jag hade stora ögon och mycket svart hår. Redan på BB sattes det upp en lite tofs. Sen kom min syster med helt ihopknölat huvud, ett öra som inte rullat sig ordentligt och inte ett strå på huvudet. På den tiden fick mammorna inte ha barnen hos sig hela tiden (de rullades iväg i en liten vagn) men min mamma bad att få ha syrran hos sig så hon kunde knyta an. Det första hon tänkte när min syster kom ut var "hur ska jag kunna älska detta barn?"

Idag är min syrra fotomodell med en mycket bra karrär, så det kan verkligen ändras

• Anonym

ungar är inte söta...skaffa kattunge om du vill ha nått gullligt att titta på...

• puss

men herre gud, spela roll om ungen är söt eller ful!! gud så korkat.
    man älskar väl sina barn ialla fall? eller vad är det som är jobbigt med att ha ett fult barn?

I will mustardize you
  • Anonym

jaa gud ja! jag älskar henne otroligt mycket. knöt lättare an till detta ban än till storasyster. jag tycker mest synd om henne för jag vill inte att mina barn ska jämföras i utseende så att de hör det iaf, men de gör de redan av omgivningen...

• lottizm

Min yngste son såg ut som en tjock gammal gubbe de första veckorna ;) jag blev riktigt ledsen emellanåt över att han ibland inte var ett dugg söt. Men det gick över ;)

• Smulan1979

Min första dotter var inte speciellt söt när hon var bäbis, såg mest ut som en rumpnisse :) när jag fick mitt andra barn så var det stor skillnad, folk som kommenterade osv. Men men det är ju kul att de är olika o barnen har ju inte tagit någon skada.

• Anonym

Hu, har samma problem med en nära väns barn just nu. Hennes förste var och är en underbart söt unge, en sådan där riktig praktpojke med glittrande ögon och busigt leende, alla säger att han är ett sådant vackert barn! Till att börja med var lillasyster lika fin, första dagarna, slät och fin från det hon kom ut, men nu blir hon bara fulare för varje dag. Bara två gigantiska stirrande ögon i ett pyttelitet ansikte, inget hår, så full av skorv att hon ser ut som hon håller på att mögla.

Ser framför mig hur hon alltid kommer att få stå i skuggan av sin vackre storebror. Men förhoppningsvis får hon en vacker personlighet iaf... : )

• Anonym (mor)
    Anonym skrev 2011-06-11 23:04:04 följande:
    Hu, har samma problem med en nära väns barn just nu. Hennes förste var och är en underbart söt unge, en sådan där riktig praktpojke med glittrande ögon och busigt leende, alla säger att han är ett sådant vackert barn! Till att börja med var lillasyster lika fin, första dagarna, slät och fin från det hon kom ut, men nu blir hon bara fulare för varje dag. Bara två gigantiska stirrande ögon i ett pyttelitet ansikte, inget hår, så full av skorv att hon ser ut som hon håller på att mögla.

Ser framför mig hur hon alltid kommer att få stå i skuggan av sin vackre storebror. Men förhoppningsvis får hon en vacker personlighet iaf... : )

Hahahaha, låter roligt.

Mitt första barn var också otroligt söt medan nr 2 var ful, verkligen ful!

Nu, tio år senare är nr två värsta snygga ungen så som tur är kan det första utseendet förbättras oerhört.

Men...som vi alla vet så finns det gott om människor som är "mindre vackra" och även de måste ha föräldrar.

• Anonym

Min förstfödde var riktigt vacker, alla påpekade det. Lillasyster var rätt ful - svullna ögon, röd hy, finnar. Då tänkte jag också: Stackarn, hon kommer att stå i storebrors skugga. Nu är hon 8 veckor och vacker som en dag

Svar på tråden tycker inte mitt nyfödda barn är söt