• Anonym (Fundersam)

Bruna flytningar under och efter mens

Hej hoppas någon kan hjälpa mig med detta, jag har haft bruna flytningar under mensen (de var illaluktande) Efter mensen har jag nu haft bruna flyrningar i 4dagar (ej illaluktande) Enligt kvinnokliniken är det bara att avvakta, enligt dem möjligtvis missfall? Har testat gravtest under em. som de föreslog och inget utslag. 

Brukar bara blöda som även denna gång 4dagar, vad kan flytningarna bero på? 

Myket tacksam för hjälp!  

• Svar på tråden Bruna flytningar under och efter mens
  • Anonym

Jag har samma som problem som du, jag får alltid en brunaktig flytning (som dock inte luktar illa) som varar några dagar ca en vecka innan mens. Brukar även se ut så dagen/dagarna efter mens. Frågade gynekologen om detta när jag var där för en liten kontroll för några mån sen, hon sa att det berodde på att jag hade lättblödande kärl på livmodertappen. Hon penslade på nåt och menade att det kanske hjälper så att det slutar men det har det inte gjort.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym skrev 2011-06-10 22:05:37 följande:
    Jag har samma som problem som du, jag får alltid en brunaktig flytning (som dock inte luktar illa) som varar några dagar ca en vecka innan mens. Brukar även se ut så dagen/dagarna efter mens. Frågade gynekologen om detta när jag var där för en liten kontroll för några mån sen, hon sa att det berodde på att jag hade lättblödande kärl på livmodertappen. Hon penslade på nåt och menade att det kanske hjälper så att det slutar men det har det inte gjort.
    okej, det kanske är det. Är en skör livmodertapp som lätt blir inflammerad, har dock aldrig haft såhär innan så därför jag blir fundersam. 
Svar på tråden Bruna flytningar under och efter mens