• Anonym

Rökare.

Jag är icke rökare. Jag har provat, tyckte inte att det var gott. Jag är 31 år.

Ni som röker, varför började ni? Jag tror er inte om ni skriver "för att det är gott". Vad är det största problemet med att sluta? Är det "värt" att röka med allt det innebär, både för dig personligen, och allt annat?

• Svar på tråden Rökare.
  • danjel

jag har rökt till och från sen jag var 14-15 ungefär.
    första gången jag rökte så köpte jag ett litet paket själv, var nyfiken och ville prova helt enkelt, det hade alltså ingenting med grupptryck, vara "cool" eller liknande.

det största problemet för mig att sluta är att det är skönt att ta en ciggarett när jag känner mej uppstressad, lugnar ner liksom.

rökte inte något alls på ca två år, sen började jag må illa så fort jag ätit och då testade jag att ta en ciggarett efter maten och det hjälpte mot illamåendet, så sen dess är jag fast igen, fast det har blivit betydligt mindre nu sen jag fick barn.

• jenita

Första gången jag rökte var jag 9 år men fortsatte inte!

Jag började röka när jag var 11 och sedan dess har jag rökt. Varför jag börja har jag ingen aning om faktiskt, det var inte grupptrycket för ingen av min kompisar rökte då!

Jag börjar känna nu att det är dags att sluta men jag vet inte om jag har den motivation som krävs av mig för att göra detta!
    Och e det värt att röka, nä absolut inte...

• Lady79

började röka i 14 års ålder.. Kände mig vuxen på nåt sätt och sen rökte killen jag var kär i...
    Har försökt slutat till och från men det går inte så bra.. Ciggen är nån slags tröst..

• felle 3

nä d e inte värt å röka.därför sluta jag.så himla jobbigt va d inte..självdiciplin sägar jag bara!har man d kan man sluta.

• Anne M
    Åh, ytterligare en tråd om rökning , ett väldigt omdiskuterat ämne här på Familjeliv, som mest upprör.
    Varför är du anonym TS?
    Jag köpte mitt första paket cigaretter då jag var 12 år, ville helt enkelt pröva. Det var ingen vidare trevlig upplevelse, jag hostade, spydde och blev yr i huvudet. Men ändå sitter jag här 20 år senare och tillhör kategorin rökare.
  • Anonym (ciggen)

Nej gott var det inte,Kan säga att det var mitt livs största misstag.
    Har rökt i 12år och jag har astma men det går inte att sluta
    jag mår fruktansvärt dåligt och känner mig SÅ äklad men jag har dragit ner till tussen nu
    pga att jag ska ha barn(nu kommer det bli livat på denna tråd)För det finns så många icke rökare/fd rökare som har såna J-VLA åsikter
    Ursäkta men jag är så less på dom för alla i min omgivning vet att jag har hållt på kämpat
    Och min sambo som säger att jag vill att du slutar för jag vill att du lever länge..
    Nej det finns inget som är VÄRT med att röka här har du mitt svar

• LadyMarmalade

Tycker nog oxå att TS borde varit med nick i en sån här fråga...

Får man fråga varför du undrar?

• Anonym

TS igen. Jo, vill vara anonym.

Jag vill gärna ha lite olika synpunkter. Visst, jag är emot rökning, blev det ännu mer sen mina ena mosters gubbe...ganska nära anhörig...fick veta om att han håller på att utveckla "kol" bl.a., och han är under 60 år. Det kom plötsligt så nära.

• LadyMarmalade

och vad exakt vill du ha ut av att vi berättar varför vi började?

hänger inte med...vad ger det dig?

• Anne M

Jag hänger inte heller med . Vad vill du ha ut av detta TS?

Svar på tråden Rökare.