• rajsiin333

Tvillingar med Pergotime?

Jag läste precis en information om Pergotime. där stod det bl.a. 

Vid behandling av Pergotime ökar sannolikheten att få tvillingar eller fler barn, så kallad flerbörd. Av de som behandlats med Pergotime och blivit gravida får en av tio kvinnor fler än ett barn. I vanliga fall föds tvillingar vid ungefär en av hundra förlossningar.

Av er som blivit behandlade med Pergotime och blivit gravida. Har någon av er fått tvillingar? Eller fler för den delen?

• Svar på tråden Tvillingar med Pergotime?
  • Mamma till viljestark dotter

Jag fick aldrig ens ägglossning av Pergotime, tyvärr Men eftersom Pergotime är ett ägglossningsstimulerande preparat så finns ju alltid chansen/risken till tvillingar!

• Tuvis0806

Hej Rajsiin! Hur är det med dig? Var ett tag sen nu...tror vi var med i samma pergotimetråd i somras! Blev gravid efter andra pergotimekuren och väntar faktiskt tvillingar! Lite skräckblandad förtjusning! Är i vecka 10 nu och i morgon ska jag in och göra ett UL till! JAg vet ju iof inte om det enbart beror på Pergotime. Har tvillingbröder, är ju 37 år och andra barnet så jag har ju mycket som talar för att jag ska få tvillingar...dessutom har jag PCO vilket borde öka risken för tvillingar men det är ren spekulation från min sida...

Hur går det själv? Kram 

Lykke 2010-08-06
  • Kids02

Möjligheten finns alltid, men vanligtvis brukar de skriva ut en låg dos så att inte alltför många ägg ska släppa. De brukar även kolla upp antalet ägg, efter kuren och är det för många så gäller avhållsamhet den månaden. Läkarna föredrar vanligtvis att det blir en bebis i taget.

Svar på tråden Tvillingar med Pergotime?