• GrannenUnder

När slutar folk fyllefesta??

När slutade DU "fyllefesta", alltså supa tills  du spyr och så att du inte riktigt kommer ihåg hur du kom hem.. det där vansinniga drickandet som bara går ut på att bli full och typ "fullast vinner"..
    Jag hade en kort period, började dricka sent, och slutade i samband med att jag fyllde 18 och fick gå på krogen, sedan dess dricker jag för det är gott och trevligt, och visst kan man bli full ibland, men det behöver ju inte vara enda anledningen till fest. Känner mig lite utanför när mina vänner ska supa skallen av sig och jag inte finner något intresse i att supa sakllen av mig ihop med dem. Hade hellre lagat middag ihop och drickit vin till det, eller suttit hela kvällen och umgåtts på en uteservering.. Åka hem till någon jag inte känner som "inte bryr sig om grannarna blir arga" och dricka tills någon får lägga mig i en taxi hem, näää va.
    Tycker hela facebook svämmar över att mina bekanta (allt från 20-35år gamla) som ska ut och "SUUUUPAAAA", "nu laddar vi för minneslucka" "Fy fan va bakis, minns ingenting, YEEAH!" Jag tycker det är SÅ töntigt när man är 28 år...
    Vad tror ni, håller vissa på tills de får barn(eller ännu längre..), så länge de är singlar, eller är det bara så att jag råkar ha ett udda gäng bekanta?
    Hur länge höll Du på med det där fyllesupandet, och hur dricker du nu, om alls? Och kanske då är intressant att veta om ni har barn eller inte också =)

• Svar på tråden När slutar folk fyllefesta??
  • Odella

När jag var 16 :) Har en syster som fortfarande festar tills hon spyr varje helg. Det är hennes liv, men jag tycker att det är så otroligt löjligt. Men tror det är en speciell klick i samhället som gör detta upp i medelåldern, de flesta är väl som du och jag tror jag.

• Singapore Sling

Det händer ju fortfarande att man blir full på lite mer informella fester, men att spy och äckla sig hör bara inte hemma när man är vuxen och bör veta bättre.

• goatess82

jag började nog lugna mig runt 18-19 år, nu festar jag 2-3 gånger högst om året under milda former=)

• GrannenUnder
    Odella skrev 2011-06-11 17:02:18 följande:
    När jag var 16 :) Har en syster som fortfarande festar tills hon spyr varje helg. Det är hennes liv, men jag tycker att det är så otroligt löjligt. Men tror det är en speciell klick i samhället som gör detta upp i medelåldern, de flesta är väl som du och jag tror jag.
    Skönt att höra.. undrar om jag fått en stor del av den "klicken" på min facebook eller om klicken håller på att växa till en hel slev!
  • luvah33

Jag var nog 15 tror jag när jag slutade med det. Fast jag vet inte om jag hade någon riktig sånt period iofs.. på den tiden drack som mest en gång i månaden typ så den riktiga suparperioden senare för mig (är 21 nu) haha... Kanske är så med dina bekanta också, att dom var lugna i tonåren och flippade när dom blev äldre?

• poirot

Jag har aldrig systematiskt fyllefestat, visst har jag festat och blivit riktigt full och så vidare ett flertal gånger men det har aldrig varit själva syftet med festen. Såvitt jag vet kommer jag att fortsätta dricka ungefär som jag gör nu resten av livet, det vill säga så att jag oftast blir måttligt berusad men att det självklart kan bli för mycket någon gång.  

There used to be a real me, but I had it surgically removed
  • luvah33

Och nu dricker jag max en gång om året, jag har inga barn. 
    De flesta av mina bekanta i min ålder super ett par gånger i månaden. 

• GrannenUnder
    Singapore Sling skrev 2011-06-11 17:05:40 följande:
    Det händer ju fortfarande att man blir full på lite mer informella fester, men att spy och äckla sig hör bara inte hemma när man är vuxen och bör veta bättre.
    Ja men precis, klart man kan bli väl glad i hatten på midsommarafton och trilla kull i en buske, heeelt okej, det händer ju alla som dricker ibland. Men när det är varje helg, och när folk samlas med flaskor av starksprit bara för att supa tills de spyr och gå ut på krogen och starta bråk, då känns de som de fastnat i 17årsåldern..
  • Anova

Jag tror att vissa aldrig slutar.. Har träffat så många 40-50+are som varit jätteplakat och knappt kunnat stå på benen då de gått ut och festat. (och ofta är det ingen engångsföreteelse).

• poirot
    poirot skrev 2011-06-11 17:07:53 följande:
    Jag har aldrig systematiskt fyllefestat, visst har jag festat och blivit riktigt full och så vidare ett flertal gånger men det har aldrig varit själva syftet med festen. Såvitt jag vet kommer jag att fortsätta dricka ungefär som jag gör nu resten av livet, det vill säga så att jag oftast blir måttligt berusad men att det självklart kan bli för mycket någon gång.  
    Antal gånger jag har fyllekräkts i mitt liv kan jag räkna på fingrarna.
    There used to be a real me, but I had it surgically removed
Svar på tråden När slutar folk fyllefesta??