Flicka eller pojke?
Är det någon som vet hur man på ultrljud kan se om det är en pojke eller flicka? Jag har hört att om det är en flicka kan man se tre streck. Men hur ser det ut om det är en pojke? När kan man tidigast se könet på ett foster?
Är det någon som vet hur man på ultrljud kan se om det är en pojke eller flicka? Jag har hört att om det är en flicka kan man se tre streck. Men hur ser det ut om det är en pojke? När kan man tidigast se könet på ett foster?
pojke, 2 steck va!
Könsorganen är bestäma och utvecklade tidigt, v 12-13 har jag för mig, vissa får reda på könet i v 17-19 men då är de inte till 100% vad jag fått höra...
Pojke två streck och flicka tre streck?
ja så har jag förstått de
Men när jag var på ul sa min Bm att de var en pojke. 2veckor senare var de en annan Bm och hon tyckte de såg ut som en flicka för hon såg 2streck. Men då ska de vara en pojke alltså som hon sett isåfall då?
Vi sag en liten snopp som stack ut med tva sma runda saker brevid... gick liksom inte att missa. Det är mycket lättare att kÄnna igen en kille pa UL än en tjej. Detta var i vecka 17+6 förövrigt.
(fast jag gjorde i för sig 3D det är väl svarare med vanligt UL)
Jag lägger ut denna braiga länk ännu en gång, här finns massor av köns-ul bilder. De flesta är tagna underifrån dvs att man ser rätt upp mellan benen på bebben. På pojkar syns oftast tydligt en pung och snopp som sticker ut. På flickor syns ofta 3 streck eller prickar plus att inget sticker ut lixom.
pregnancy.about.com/cs/ultrasounds/l/blultragender.htm
Tack för alla svar. Jag är så himla nyfiken på vad det är för en liten filur där inne.
Tur att det inte är jag som ska tyda ultraljudsbilderna, kollade på bilderna i länken men jag såg ju inte ens vad som var upp och vad som var ner.
Jag håller med Mary Cherry, tur att inte jag tyder bilderna! Jag blev inte klokare av att se ultrabilderna, får vänta några veckor (förhoppningsvis) till innan jag vet vad vi får för kön på vår bebbe!