Köpt en resårbotten Sagvåg fast, 160x200. Betalade transport till bostaden 699kr. Sängen kom på avtalad dag. Upptäckte att jag behövde ben till sängen, åkte till IKEA, köpte ben som jag samtidigt fick info, att det behövdes stödben i mitten på sängen. På stödbenet var det leverans i maj , försäljaren på sovrumsavd. sa att jag skulle palla upp sängen med böcker i mitten på så länge, det är inte lätt att krypa under en säng som är 20 cm. hög. Efter jag provat sängen upplevde jag den för hård, har rätt att lämna tillbaka sangen , det är 90 dagar provtid. Åkte igen till IKEA, fick besked att sängen skulle hämtas , en dag bestämdes tid 13.00-19.00. Var hemma, ingen kom , ingen ringde den tiden. Kontaktade IKEA , väntade i tel. C:.a 45 min. . en ny dag bestämd, för att hämta sängen kostar igen 699 kr. Skulle jag köpt en annan säng skulle jag ytterligare betala 699kr. Transportkostnader skulle kosta mig 2097 kr.Inga pengar betalas tillbaka, fick ett tillgodokvitto. Tänk Er för innan IKEA skall transportera varor till hemmet Jag har ingen tillit för IKEA, tyvärr. har tidigare varit en nöjd kund.