• Anonym (runt 1,0)

Seriöst alltså, 0,1 i resultat på högskoleprovet!?!

Jag har låga kunskaper i matematik, läst in gymnasiet på komvux med snitt VG (på en höft) och tror inte jag är något bättre än de flesta. Jag gjorde högskoleprovet nu i våras, har inte kollat vad jag fick för jag blev så besviken på mig själv när jag kollade resultatet direkt när jag kom hem. 67 av 122.
    Har gjort ett gammalt högskoleprov under äkta förutsättningar och fick 1,2. Var bättre på matte då än nu och upplever engelska läsförståelsen var väldigt svår i år. 
    Men hur i helskotta kan en person som har drivit sin egen rörelse, ett gym, inte klara av att öva på högskoleprovet så pass mycket att man kommer upp i mer än 0,1!?!
    Nej, jag vill verkligen inte klanka ned på honom, alla är inte läshuvuden (anser jag själv att jag inte är), första försöken kan vara svårt och om man inte är förberädd så kan det gå dåligt, viktigt med maten och sånt men ändå!!! 0,1!
    Nej, jag har inga åsikter att han har köpt sig en plats på universitetet, är det tillåtet sä är det.
    Förlåt Daniel om du läser det här. Kan du inte göra ett nytt försök på högskoleprovet, för din egen skull.

• Svar på tråden Seriöst alltså, 0,1 i resultat på högskoleprovet!?!
  • Anonym

Och själv stavar du som en kratta.

Men jag vill inte klanka ned eller så ... men för din egen skull, liksom.

Joråsåatte ...

• Lykkorus

Vi vet inte vad som hänt, kanske hans telefon råkade ringa så han vart diskvalifiserad? På flera prov? Eller en dålig dag? Migrän? Döm honom inte. Han kanske gör ett fantastisk jobb som att respresentera Sverige.

• Anonym

Kände en kille som läste teknisk fysik på universitetet och som var otroligt smart på just mattedelen men som aldrig läst en vanlig bok, han hade 0.1 fösra gången och 0.2 andra. Högskoleprovet mäter inte allt och alla passar inte in i "mallen". Korkat att tro att någon är dum för att man inte får höga poäng på ett standardiserat prov...

• enny signatur

Mja alltså folk är bakfulla, folk tar det int epå allvar och folk är faktiskt korkade ibland med. En blandning kanske. 0,1 kommer någon få på högskoleprovet, normerna är gjorda så. Missar man sista delen helt för att man tex somnade på rasten, kom för sent eller så förlorar man fruktansvärt med poäng...

• Cahn
    Anonym skrev 2011-06-12 00:50:16 följande:
    Och själv stavar du som en kratta.

Men jag vill inte klanka ned eller så ... men för din egen skull, liksom.

Joråsåatte ...
    Eh... jag ser ingenstans att hon stavar som en kratta?
  • Anonym

Det känns nästan som att det måste vara så att han missade något delprov, blev sjuk, eller något sånt. Jag har svårt att tro att någon som får 0,1 verkligen gjorde hela provet och verkligen försökte (okej, de finns, men de kan inte vara många?)!

• Anonym

en del är stenkorkade, helt enkelt.

• Sööderbönan

"Nej, jag vill verkligen inte klanka ned på honom, alla är inte läshuvuden (anser jag själv att jag inte är), första försöken kan vara svårt och om man inte är förberädd så kan det gå dåligt, viktigt med maten och sånt men ändå!!! 0,1!"

Haha. Fel:

alla HAR inte läshuvuden
    Förberedd
    Matten

Svar på tråden Seriöst alltså, 0,1 i resultat på högskoleprovet!?!