• RS89

valpning på g eller? HJÄLP!

min tik är i 54. dag (om ett par timmar 55. dag) å idag har hon haft en gul flytning å när vi har varit ute har hon kissat väldigt ofta. hon slickar sig också väldigt ofta å har vägrat äta å dricka hela dagen...e de någon valpning på g eller?  hundvakten sa att hon hade grävt massa stora hål i förgår å idag har hon också gömt undan saker... hennes nos e väldigt kall..kan inte mäta tempen på henne...
    snälla e de nån som vet ungefär när ja kan beräkna valpning? inom ett par dygn, ett par timmar eller?

• Svar på tråden valpning på g eller? HJÄLP!
  • MrsKnapa

På dygn 61-63 ungefär!! Men om nu tagit valpar borde du ha lite mer koll tycker ja! Annars ringer du vet!

• RS89

valpar kan komma så tidigt som dag 53 (men tyvärr så kanske överlever inte alla valpisar då)... de e hennes första kull så ja kan tänka mig att dem kan komma runt 55-56... de e min första dräktiga tik men ja vill ha svar från någon som har erfarenheter om valpning e igång eller om de kan hända även om ett par dagar!

• syrena

du kan nog räkna med att det blir valpar de närmsta dagarna nu .....

• LillaJag06

Vi fick valpar igår morgon och det var på dag 60, alla tikar är olika i beteende och detta är vår tiks andra kull. Denna kull blev inte som den förra och inte heller valpningen. om din tik skulel få idag så är det svårt för valparna att överleva. Men som föregående skrivare tycker jag att du borde ha läst på lite mer. Tror dock inte att det är pågång. Är detta hennes första kul coh vad är det för ras? Jag har aldrig kollat vår tiks nos för att kunna bedömma hennes hälsa, om du känner din hund så ser du nog på henne om det är något fel.
    Inboxa mig om du har några frågor 

• frida20

de brukar bli så nån dag innan,,så valparna kommer nog vilken dag som helst

• RS89

slemproppen har gått..den gjorde de idag runt 11 å de e läggdags för mig nu men ja vet inte om ja vågar somna... de e en rottweiler tik å ja har läst på tro mig men de e första gången (både för mig å henne) å man e så osäker på allt man vet!! :P

• hmcc

Fråga uppfödaren till din hund, dom är ofta experter på rasen och sen kan det skilja mellan individer, fråga när din hunds mamma valpade.

• Dagsländan

Hur gick det? Har själv rottweiler och är lite nyfiken vart din tik är i från och var hanen till valparna är ifrån?

• RS89

aaah hon har inte fått valpar än! hon fick värkar igår å vi väntade tre timmar inget hände, inte ens vattnet hade gått. då blev ja hemskt orolig å så tog vi oss till jourvet...hon kostaterade att tiken hade öppnat sig men att valpningen liksom inte va igång än... har haft telefonkontakt me veterinären hela dagen...hon säger att de som hände igår+inatt va förvärkar å idag ser man att valpmagen liksom har flyttat på sig längre ner! vattnet har inte gått än, tempen e fortfarande låg å hennes e liksom mer svullen å öppen nu! enligt vet e de dags inom 20 timmar.

min hund e ifrån Småland å hon e parad me en Skåns blandning av rottweiler å beauceron. 

• LillaJag06

Vad roligt, :) en spännande tid väntar hihi, sitter och ser på mina små som hunnit bli 8 dagar redan Förvånad

• RS89

aaaw cute =)... hmm ja vill bara att valpningen ska sätta igång nu =(... vi va ute på promenad å hon bäddade som en galning i en buske, även de satte igång värkar. ja börjar tro att min hund vägrar valpa inomhus!!!
    ju längre tid de går destå mer blir ja orolig, för valparna men framför allt för hennes hälsa!! 

Svar på tråden valpning på g eller? HJÄLP!