Kärleksbrev
Skapade samma tråd för några dagar sedan i en annan del av forumet, men det verkar gå segt att få svar där, så jag provar här i stället, även om det kanske inte riktigt, riktigt är rätt ställe. :P Mod får väl stänga eller flytta eller vad som känns lämpligt i så fall.
"Titeln är en aning missvisande då det jag planerar att göra inte riktigt är ett kärleksbrev. Det var tänkt att vara det från början men jag har ändrat mig.
Jag går sista året på gymnasiet och har varit lite förtjust i en av mina lärare ett tag. Jag beundrar henne som person väldigt mycket och känner att jag hellre vill lära känna henne utan föresatsen att försöka få omkull henne.
Jag känner att eftersom det är sista året på gymnasiet och troligtvis aldrig kommer träffa speciellt många därifrån igen tänkte jag att jag gör ett försök - vad har man att förlora egentligen? :P
Det fräckaste vore ju att rakt ut säga det till henne, men jag tror inte jag vågar det faktiskt. (jag vet, fegis :P)
Så jag tänker lämna henne ett brev, med nåt i stil med "070-xxxxxxx, ring mig".
Jag har även tänkt skriva några citat. Det är väl lite flummigt kan jag själv hålla med om, men jag vet själv att dom är relevanta.
Tycker ni jag ska skippa citaten och i stället skriva rakt ut vad jag vill säga?
Om ni hade fått nåt sånt här brev, vad hade ni velat att det stod?"