• auster

Prins Daniel - smartast i familjen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-11 23:17
    Mycket glädjande att notera att prins Daniel med sina 3,1 från 2-årig social linje och 0,1 på högskoleprovet drar upp den intellektuella nivån i kungafamiljen ganska ordentligt.

• Svar på tråden Prins Daniel - smartast i familjen!
  • Lykkorus

Det gör honom inte sämre än någon annan, han kanske gör ett fantastiskt jobb.

• samban

Haha, hela kungafamiljen är ju ett skämt.  Sjukt att få 0,1 på högskoleprovet. Om man gissar sig fram kan man ju lätt få 0,1 och jag utgår från att käre prins Daniel ansträngt sig. Blir ju kul att se hur han klarar av kursen i fysiologi vid KI. Kanske blir det som för den andre prinsen som trots flera terminer vid SLU inte lyckats ta ett enda högskolepoäng.
    Härligt med representanter för Sverige...

• Studentpappa

Är det konfirmerat att 0,1 fakiskt är ett prov som han fullföljt och inte avbrutit av någon anledning? Jag har svårt att tänka mig att en sådan entrepenör som han faktiskt redan var före Viktoria inte skulle kunna lyckas bättre på HP. Antar att han var rikare och mera framgångsrik än alla belackare i denna tråd någonsin kommer att bli.

• samban
    Studentpappa skrev 2011-06-12 08:15:18 följande:
    Är det konfirmerat att 0,1 fakiskt är ett prov som han fullföljt och inte avbrutit av någon anledning? Jag har svårt att tänka mig att en sådan entrepenör som han faktiskt redan var före Viktoria inte skulle kunna lyckas bättre på HP. Antar att han var rikare och mera framgångsrik än alla belackare i denna tråd någonsin kommer att bli.
    Man måste inte vara intelligent eller speciellt bildad för att lyckas med att driva ett framgångsrikt företag.
    Och ja, visst är säkert rikare än de flesta i den här tråden. Det är för att de  flesta i den här tråden betalar för honom.
  • Amelle
    samban skrev 2011-06-12 10:32:41 följande:
    Man måste inte vara intelligent eller speciellt bildad för att lyckas med att driva ett framgångsrikt företag.
    Och ja, visst är säkert rikare än de flesta i den här tråden. Det är för att de  flesta i den här tråden betalar för honom.
    Han var tät innan han gifte sig med Viktoria. Han tjänade grymt mycket på sina företag, så det har inget med våra skattepengar att göra. Utomlands älskar folk kungahuset. Det är bara svenskarna som inte fattar vilken representation det är för vårt land. Leve Kungahuset!
  • pluvdo

Nu tycker jag Daniel ser väldigt töntig ut så jag gillar inte honom, men jag måste ändå säga det att man väl ändå inte behöver vara puckad för att man får dåligt resultat på något prov? Han kanske sket i skolan och inte hade pluggat alls? Han kanske har läs- och skrivsvårigheter? Han kanske har andra svårigheter i sådana sammanhang, men är smart när det kommer till andra saker? Man är ju inte puckad för att man misslyckas i skolan.

• Amelle
    pluvdo skrev 2011-06-12 10:36:22 följande:
    Nu tycker jag Daniel ser väldigt töntig ut så jag gillar inte honom, men jag måste ändå säga det att man väl ändå inte behöver vara puckad för att man får dåligt resultat på något prov? Han kanske sket i skolan och inte hade pluggat alls? Han kanske har läs- och skrivsvårigheter? Han kanske har andra svårigheter i sådana sammanhang, men är smart när det kommer till andra saker? Man är ju inte puckad för att man misslyckas i skolan.
  • Lykkorus

Människan har ungefär tio olika sätt att lära sig på. Och vi alla har varsitt sätt som funkar bäst för oss. För vissa funkar det helt enkelt inte att läsa, hjärnan tar inte in det som står. För de personerna kanske det fungerar alldeles utmärkt att prata, och lyssna. Därför är Sveriges skola dålig, för den använder sig enbart av ett fåtal av de här sätten. Därför har vissa väldigt lätt i skolan, medan andra får jobba som fan. Daniel kanske har fått jobba som fan. Och hans jobb är att representera Sverige på ett bra sätt, hans resultat på högskoleprovet behöver vi inte bry oss om. Kom igen den dagen din son eller dotter får lika dåligt resultat, skulle du håna han lika mycket? Eller om en vän fick så dåligt resultat? Det händer, och hela livet kretsar inte kring högskoleprovet.

• samban
    Lykkorus skrev 2011-06-12 11:29:50 följande:
    Människan har ungefär tio olika sätt att lära sig på. Och vi alla har varsitt sätt som funkar bäst för oss. För vissa funkar det helt enkelt inte att läsa, hjärnan tar inte in det som står. För de personerna kanske det fungerar alldeles utmärkt att prata, och lyssna. Därför är Sveriges skola dålig, för den använder sig enbart av ett fåtal av de här sätten. Därför har vissa väldigt lätt i skolan, medan andra får jobba som fan. Daniel kanske har fått jobba som fan. Och hans jobb är att representera Sverige på ett bra sätt, hans resultat på högskoleprovet behöver vi inte bry oss om. Kom igen den dagen din son eller dotter får lika dåligt resultat, skulle du håna han lika mycket? Eller om en vän fick så dåligt resultat? Det händer, och hela livet kretsar inte kring högskoleprovet.
    Klart att livet inte kretsar kring högskoleprovet. Men 0,1 ÄR uselt. Och om det nu är som du skriver, att Daniel fått kämpa i den svenska skolan som bara använder sig några få inlärningssätt, hur ska det då gå för honom på prestigefulla KI? Kanske det är så att det är svårt att ta sig igenom en kurs i fysiologi på KI? För svårt för prins Daniel som kanske fick "jobba som fan" i skolan. Då kanske prins Daniel skulle lagt våra skattepengar på något annat, så att vi inte får samma situation som för den andre prinsen.
  • Pussesnuttan

Daniel lägger ju i alla fall apanaget på något vettigt och kan både prata och uppföra sig. Vad gör Carl Filip för sitt??? Och har någon hört honom säga tre vettiga ord i rad?

• Miss Cee

Det finns rätt många som har gamla skitresultat på högskoleprovet, men som inte alls är dumma på något sätt.
    Och som sedan inte brytt sig om att försöka igen, helt enkelt för att de ändå kom in på den utbildning de vill eller fått jobb och inte pluggar vidare alls mm.

Jag vet många som tex varit sjuka när de skrev men gick dit ändå, och fick avbryta efter att bara skrivit lite grann. Eller någon som hade andra personliga skäl till att de inte kunde göra hela provet, missade en av delarna osv.  Vi har inte en aning om hur hans situation såg ut den dagen.

Svar på tråden Prins Daniel - smartast i familjen!