stora spartråden!
Här finns många småtrådar om 'fattig'a som vill spara och folk som har köpstopp m.m. här kan vi samlas alltihopa är min tanke Hoppas på både bra o smarta spartips
Här finns många småtrådar om 'fattig'a som vill spara och folk som har köpstopp m.m. här kan vi samlas alltihopa är min tanke Hoppas på både bra o smarta spartips
> Puffar <
Mitt första spartips köp toabal/hushållspappersbal och dela på 2.
Ica maxi har för 89kr en toabal o de blir 44kr var, 36rullar, räcker länge ;)
Inte de bästa pappret men funkar klockrent ändå =D
Även att ta ut pengarna och ha veckopeng om man är säker på att de funkar..
själv har jag en testperiod nu efter skatten kom o de funkar sådär men de går ganska bra ändå, man får bättre koll iaf på vad man har för peng varje dag/varje vecka =/
Dock kanske lätt för mig som ensam men jag lever på 500kr/v o de har funkat nu första veckan någorlunda, hade några extra hundringar på plus som jag oxå tagit ut men borde haft kvar på kontot som jag oxå har spenderat men så blir de ibland, ajabaja!
Storhandling är ett + oxå. Varje vecka eller var tredje dag om man har tillgång till bil =D
Även smidigt att åka runt o ta alla butikers extrapriser Ica Maxi, willys, Coop, Citygross, Netto, Lidl..
Det sparar man på i längden tror jag ;)
Ingen som har spartips
Jag tror det finns några sådana här trådar. Kanske bäst att samla alla tips i en tråd?
Har man lån kan det finnas en hel del att spara på att lägga om lånen. Vi ringde SBAB förra veckan för att se om de var villiga att lösa ett par andra lån så att vi får ett lån istället för flera mindre, och det visade sig att vi kunde få ned räntan på sämsta lånet med 3.7 procentenheter! Det innebär i praktiken flera tusen kronor mindre i månaden för oss.
Att byta till ett billigare boende är också ett bra spartips. Det kostar en del att flytta, men vi räknade ut att vi sparat in flytten på tre månader.
Veckohandlar man kan man höra efter om det finns andra i närheten man kan handla åt för en slant.
Se över fasta kostnader som försäkringar, TV, internet, telefon och sånt, där kan finnas både hundralappar och tusenlappar att spara.
Gröna fingrar? Ta sticklingar, driv upp dem en bit och sälj.