• Anonym (På väg bort)

Vet inte om jag vill separera

Hej

Jag och min Sambo har varit tillsammans i cirka 4 år och vi har en son på 6 månader. Vårat förhållande har varit upp och ner under dessa 4 år och vi har pratat om att flytta isär 1 gång tidigare. Då min Sambo blev gravid så har vi haft det mycket bättre men nu när vår son är född så har det blivit väldigt dåligt mellan oss. Jag irriterar mig på henne konstant, känner ingen samhörighet alls. Vi bråkar mer eller mindre varje dag.- Jag känner att vi är på helt olika plan. Ärligt så ser jag ingen framtid tillsammans. Samtidigt som detta så känner jag ett stort ansvar för att vi har ett barn tillsammans och vill inte separera när vårt barn är så liten.

Jag känner och tycker att jag är den enda av oss som tar ansvar för framtiden.

• Svar på tråden Vet inte om jag vill separera
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Det är otroligt lätt att tappa kontakten i en relation i samband med att man får barn, inte minst när man får sitt första. Den första tiden är en stor omställningsperiod där båda men mer för mamman ska ställa in sig på det nya livet. Att du blir irriterad är inte så konstigt om du känner att samhörigehten påverkas. Det innebär att hon fortfarande är viktig för dig. Du/ni kan vinna mycket om ni med små medel fortfarande kan visa varandra omtanke. Glöm inte att även lite uppskattning kan betyda mycket och att ni hjälper varandra så ni kan känna att ni är två om att ta hand om ert barn. Finns den känslan blir alting mycket lättare.
    Hälsningar
    Tommy

Svar på tråden Vet inte om jag vill separera