"gammalt" barn som bits.
Hej!
Jag har en son som bits. Det hade varit helt normalt om min son var 1-2år gammal men han fyllde 9år nu i veckan. Det började för ca 2 månader sedan då hans lärare ringde hem och sa att han bitit en annan pojke hårt. Läraren hade pratat med honom om att det och när han kom hem så pratade vi också om det, han fick även gå och be om ursäkt till pojken han bitit. Vi sa att det bara är småbarn som bits och inget som vi tolererar.
Vi trodde givetvis detta var en engångsförtelese men i dagsläget har han bitit fyra lärare, ALLA barn i klassen (20stycken) inklusive sig själv. Sina två yngre syskon (3 och 1år) mig och sin pappa. Det sker alltså nästintill dagligen...
Vad är detta?! Min son har alltid varit en omtyckt kille, av både klasskompisar och lärare. Duktig i skolan och ingen som det annars har uppstått problem kring. Han har alltid varit "normal" och bets aldrig som liten.
Vi har givetvis pratat med honom om detta, frågat varför han börjat med det, om det hänt något osv men han har liksom inget svar. Svarar att han inte vet - att det bara händer. Jag har börjat fundera på om han fått tvångstankar? Annars vet jag inte vad detta beror på. Skolan säger att dom inte varit med om något liknande hos ett barn utan någon diagnos och som annars är lugn och ordentlig.
Nu är skolan slut men sonen ska vara på fritids två veckor till innan han får sommarlov. Är rädd att han ska attackera nya barn då de fritids som finns på skolan slås ihop till ett under sommaren.
Han hade velat gå på fotbollsskola senare i sommar men jag avanmälde honom som konsekvens för hans bitande - och för att jag är rädd för att han ska bita andra barn där med.
Snälla...ge oss råd! Vad ska vi göra?? Hur går man vidare med en sån här sak? Jag vet ju att det inte är ett normalt beteende hos en 9åring!