• Anonym (ute i naturen)

kissa ute som tjej??

Måste bara fråga....är det jag som är helt konstig eller finns det fler som mig..Det gäller detta med att jag som tjej kan inte kissa ute i skogen....Vet inte hur man gör utan att få kisset på benen osv....Har aldrig kunnat, utan dom få gånger jag verkligen har behövt kissa ute så har jag gått megalångt in i skogen och tagit av mig byxorna istället.....Och idag var vi ute och gick med barnen och då blev min 7 åring kissenödig. Så jag tänkte hon får väl försöka, men det slutade på samma sätt för henne....som tur var hade vi inte gått så långt och bilen stod parkerad en bit bort....så det var bara att åka hem och byta byxor. Så, nu vill jag veta.....är det fler än jag som inte kan detta coh ni som kan....Hur fan gör ni?? För min del spelar det ingen större roll, jag är inte ute så mycket i skogen och jag kan hålla mig. Men jag tänker på barnen som ofta gör långa dagar i skogen med fritis.....vore kanske bra om dom lärde sig....

• Svar på tråden kissa ute som tjej??
  • Anonym

man drar ner byxorna. Ställer sig på huk och drar lite i byxorna så att det inte kommer kiss på dem.

• Anonym (-.-)

Jag vet inte? Det är jättelätt? Bara tar byxorna rätt långt ner, hukar mig och kissar. Det kommer aldrig på byxorna? Det beror kanske på var ens urinrör sitter, det kan sitta olika har jag för mig.

• Mimmlas

Det är väl bara att huka och hålla koll på vart man pinkar :P
    Byxorna till knäna är att föredra så man kan ha mer bredd mellan fötterna.
    Men småtjejer kan man lyfta upp och hålla när de kissar. Har aldrig gjort det själv men grannen gjorde det på sin dotter när vi var små.

• Nathaley

Luta rumpan så långt bak från byxorna som möjligt så ska de väl inte vara nå problem :P Å tänk på att vinkla muffen lite mer neråt än rumpan, gör du tvärtom sprutar ju kisset framåt, de får ju helst komma lite bakåt istället. Öva hemma på toan? Stå och sikta lite och se hur du bör stå.

• Anonym

Dra ner byxorna långt ner, sätt dig på huk, ta tag i byxorna  mellan knäna och dra dem utåt lite... sen brukar jag sätta vänster ben längre åt sidan så jag sitter mer på höger benet... sen är det bara att kissa!

• Singapore Sling

Jag har alltid kjol, så det är bara att vika trosorna åt sidan, sära på benen och kissa. På mjukt underlag, annars skvätter det en hel del.

• Miew

Min dotter gör som om hon skulle göra en armhävning
    Det har sonen också gjort fast han har lutat sig mot ett träd.

Viggo & Gry & Veras mamma
  • Anonym (ute i naturen)

Hahaa...ok, verkar bara som det är jag som inte kan detta....som sagt, för egen del så behöver jag nog inte kunna det...men jag vill inte att mina tjejer ska behöva gå i skogen med fritis och vara så kissenödiga att dom inte kan slappna av....utan att då lära dom att gå in i skogen en bit och kissa.....Vi får öva helt enkelt

Tack för tipsen

• Singapore Sling

Som sagt, kjol och stå upp är smidigast. Öva i duschen så det inte rinner ner för benen när det är skarpt läge.

• Vinxen
    Anonym (ute i naturen) skrev 2011-06-12 23:48:07 följande:

Hahaa...ok, verkar bara som det är jag som inte kan detta....som sagt, för egen del så behöver jag nog inte kunna det...men jag vill inte att mina tjejer ska behöva gå i skogen med fritis och vara så kissenödiga att dom inte kan slappna av....utan att då lära dom att gå in i skogen en bit och kissa.....Vi får öva helt enkelt

Tack för tipsen

Jag kan heller inte kissa ute Tyst
    För de första kommer inte kisset ut, blir bara kvar där inne och för det andra rinner de bara längs med benet så nä jag håller mig haha
  • Utepissarn

Jag kissar ofta ute när jag är på väg hen från skolan, jag tycker det är så skönt! Jag brukar gå ganska långt in i skogen men drar bara ner brallorna o drar dom lite framåt när jag sätter mig på huk! Sen brukar det aldrig komma i trosorna! Men ett bra tips är att ha kjol!

Svar på tråden kissa ute som tjej??