• Henna88

Någon mer som känner att det strålar i ljumskarna/benen?

Hej!
    Har för ett par veckor sedan börjat känna nåt som jag aldrig känt förut. Är i vecka 38 +3.

Ibland så känns det att en nerv eller en muskel är i kläm, det strålar ner i ljumskarna eller bara ena benet ibland,
    bara under några sekunder. Fyyy så obehagligt, man vill nästan skrika rakt ut. Någon som känner igen det och vet vad det kan bero på ? Trycket från bebisen? 

• Svar på tråden Någon mer som känner att det strålar i ljumskarna/benen?
  • linsan81

Hej..
    Jag känner likadant som dig och tycker med det är obehagligt, men vet dock inte vad det är,
    men kan tänka mig om lillen kommer åt nån nerv eller nåt..
    Jag har sj två dagar kvar til bf... 

• Greta Anna

Känner ibland lite ont ner mot benen.
    Och framförallt ont i ena höften, typ issias. Tror att det är svullnaden i kroppen som trycker mot nerver.

• Karlstad87

känner precis igen mig i den smärtan. 37+0 o har haft den smärtan sen förra veckan hos barnmorskan när hon konstaterade att bebis fixerat sig. Så jag sätter samband med trycket neråt från barnens huvud och dessa rent ut sagt FASLIGA smärtor utstrålande på insidan ett eller båda låren, i ljumskarna. Blir lite värre ibland när jag vinklar benen i vissa lägen. Förbereder mig dock för att försöka genomgå förlossningen utan medicinsk smärtlindring så jag passar på när smärtorna kommer att bara försöka acceptera dem o fortsätta andas lugnt. Men det e FAN svårt alltså!

Lycka till o hoppas bebis kommer snart! :D

• elia82

Precis så har jag också, strålar från ljumskarna ner i låren. Det går bra när jag sitter men så fort jag ställer mig upp så börjar det (började i dag) . Trodde först att jag sträckt mig men nu undrar jag då det verkar va fler med samma problem.

Man kan säga vad man vill om ett syndigt levene.......-men det är allmänbildande.
  • Henna88

Då är jag inte ensam i alla fall, tänkte om det var nåt helt ovanligt. Var till BM idag och hon sa att det nog berodde på att bebisen trycker (h*n är fixerad nu =)

Lycka till alla blivande mammor, hoppas verkligen att bebisen vill titta ut snart, är sååå otålig! :)

Kram på er. 

Svar på tråden Någon mer som känner att det strålar i ljumskarna/benen?