Alvi skrev 2011-06-21 23:11:44 följande:
Hejsan, jag blev färdig vårdadministratör för ett år sedan och har jobbat sedan några veckor innan skolan slutade. Är på en privat vårdcentral och jobbar 100 %, stormtrivs!
Skriver inte bara, utan kodar även, och har lite annat administrativt "smått och gott", som att skicka in listor på patienter skrivna på särskilt boende till vårdvalsenheten, skicka ut välkomstbrev till nylistade, knåpa ihop nya dokument (då vi är en nystartad vc) och ha koll på en av läkarnas tidböcker så att det inte krockar eller så. Jag sitter även med vid möten och för anteckningar, kopplar in bärbar dator till möten där det behövs och så har jag gått några mötestillfällen för att bli superanvändare i journalsystemet som är nytt i landstinget.
Jag fick 20000 i ingångslön, men vill höja, rätt rejält... minst en tusenlapp... får se hur det går med det, då jag väntar barn om 6 veckor...

Hej! En liten fråga.... Medicinsk sekreterare och vårdadministratör, är det olika namn för samma sak eller två skilda utbildningar? :)
Funderar på att söka med. sekreterare på Frans Shartau, men där vill de att man läst Information och Layout innan så ska börja läsa den nu...