• Sashimi

Glassmaskin?

Har ni en glassmaskin? Funkar den bra? Vad har ni för märke?

Jag köpte en glassmaskin på Ullared och tänkte att det skulle vara kul att göra egen glass till mitt barn men den är ju helt värdelös! Den låter alldeles för mycket så jag kan inte köra den på kvällen när det är läggdags för barnet (det kan jag leva med iofs) men det blir ju ingen glass hur länge jag än kör?! Hur länge ska man köra maskinen är det tänkt?? Jag vet inte om jag kan returnera den nu när jag har testat den, är så besviken..

• Svar på tråden Glassmaskin?
  • vivianne

Inte för att jag har någon erfarenhet av glassmaskiner men jag har i alla fall returnerat en vara till Ullared (en dvd-spelare där själva plattan man lägger skivan på pajade efter ett par veckor) och det funkade helt utan krångel.

• hilah

Vi köpte en på Jula och den fungerar jättebra. Den låter i och för sig också väldigt mycket, men annars är jag nöjd. Det tar ju ca 40-50 minuter tills glassen är klar, men det är normalt.

• Iilja

jag fick en liten (rymmer bara 3.2 dl) glassmaskin i present. En obh nordica, är än så länge välidgt nöjd. Tar unegär 15 min att få glass men blir ju som sagt inte mycket. Fast det räcker till mig, annars hade jag nog ätit för mycket glass :D Den låter inte heller s å jätte mycket, inget jag stör mig på iaf.

Svar på tråden Glassmaskin?