• AnnsyPannsy

dagmamma dagis limhamn/malmö

Min fråga är, finns det några dagmammor i lihamn malmö området? Jag har en son som är 5 månader nu och i februari ska jag börja jobba, men alla jag pratat med säger att det är nästintill o
    öjligt att få in honom i början på året,.
    Jag vet inte vad jag ska göra för jag har inte fler dagar efter årsskiftet.. hjälp.. finns det någon som vet eller har tips? 

• Svar på tråden dagmamma dagis limhamn/malmö
  • 08 i Skåne

Jag tror att de har lagt ned de kommunala dagmammorna helt och hållet  i Malmö? I alla fall har de gjort de i Bunkeflostrand.

Det är svårt att få dagisplats i Malmö på andra tider än i augusti, men det går, man ska nog bara vara förberedd på att inte få sitt första hands val av förskola.

Jag fick in min dotter i maj månad och lyckades få mitt första hands val, så det går, men man får ringa och stöta på och tjata lite

• AnnsyPannsy

stort tack, då kanske det finns lite hopp 

• Siranbiran

Annars kanske du kan hitta nån barnflicka på www.grannar.se tills du fått plats inom kommunen

• Siranbiran

Förresten, det är ett företag som heter Christella som är ett privatägt dagmammeföretag som är på gång i Malmö. Kanske har de kommit igång tills dess, se mer på www.christella.se

• AnnsyPannsy

stort tack ska genast kolla :)

• Dixie

Det finns ju flera privata förskolor i Limhamn och de har egna köer - har du inte satt upp sonen i dessa köer kan det ju vara bra att göra det! Lycka till!

Svar på tråden dagmamma dagis limhamn/malmö