• skorpionen80

Ozonbehandla huset

I 3 dagar denna vecka ska vi ozonbehandla huset. Är det någon som gjort det? Hur ska man skydda möbler och elektronik? Räcker det att lasta in sakerna man är rädd om eller fräter ozonet igenom plasten snabbt? Det mest värdefulla ska vi ta ut från huset, men vi flyttade in för en vecka sen så det känns lite surt att flytta halva bohaget igen :/

• Svar på tråden Ozonbehandla huset
  • Kontra

Får man fråga varför du ska göra det? Har nämligen aldrig hört talas om det förut.

• skorpionen80

Man gör det för att bli av med oönskad lukt, i mitt fall rök- och alkisstank som satt sig överallt. Har inte hjälpt helt att måla om med spärrfärg och tvätta och så. Funkar även mot fukt- och mögellukt om man tagit bort källan men lukten hänger kvar. Man brukar göra det i bilar för att bli av med röklukt också.

• Kontra

Aha, då har man lärt sig nå nytt :). Hoppas att du får några bra svar med.

• Mistral

Vad använde du för firma, hur går det till? Det kan vara intressant att veta. Jag har en granne (ett dödsbo) som och jag vill gärna tipsa dem.

• skorpionen80

Hyresvärden fixar det, har ingen aning om vad han har för maskin... Annars tror jag bl.a. Anticimex och vissa sotare kan fixa.

Svar på tråden Ozonbehandla huset