• mmirkas

HJÄLP SÖKES!! Peka .se domän till blogspot blogg

Efter min senaste tråd så bestämde jag mig för att hoppa över till blogspot, och jag vill ta med mig min .se domän som jag hade kopplad till min blogg hos blogg.se.

Jag har domänet hos Loopia.se och jag hittar inga guider på google som hjälper mig med att peka om till min nya blogg.. alla guider som finns där ute handlar om att peka sitt domän från one.com eller binero.se till olika bloggsajter men Loopia nämns ingenstans, åtminstone inte i samband med blogspot Obestämd

Är det någon som vet hur man kan ordna det här!?

Har mailat support på Loopia men räknar med att få svar om någon dag så jag tänkte om någon här kanske vet.

( Har läst blogspot's egna guide till att peka domäner, men där står det t.ex att man ska fylla i 4 olika "A-länkar" och ett C-NAME för att peka om domänet, men på Loopia's domäninställningar kan man bara fylla i 1 av någon utav dem?!)

• Svar på tråden HJÄLP SÖKES!! Peka .se domän till blogspot blogg
  • Lilith Dark

Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Har också Loopia, och bloggar på blogspot. Men jag har för mig att det ska finnas väldigt enkelt beskrivet någonstans på Loopias hemsida. Lycka till.

LILITH - Sveriges mest menlösa blogg www.lilith.se
  • mmirkas
    Lilith Dark skrev 2011-06-13 17:44:40 följande:
    Tyvärr kommer jag inte ihåg hur jag gjorde. Har också Loopia, och bloggar på blogspot. Men jag har för mig att det ska finnas väldigt enkelt beskrivet någonstans på Loopias hemsida. Lycka till.
    Har kollat på Loopia också, men den lilla "guiden" hjälper inte mig ett skvatt. Vet att jag har gjort det här en gång förr, men självklart så har jag glömt bort det  Obestämd

Oh, attans! Har du inte lust att kolla dina inställningar på blogspot och Loopia, vad du har skrivit in vart någonstans (och byta ut alla siffror och sånt till nått påhittat) och vad du har "kryssat i" på Loopia's inställningar där?  Skulle vara så oerhört tacksam för det!
  • katalysator

Vill du bara peka vidare domänen? I så fall går du in på "Domän och webb" i menyn, välj "Domäninställningar". Välj det domännamn du vill byta inställningar för, och scrolla ner till rutan "Skicka vidare till extern URL".

• mmirkas
    katalysator skrev 2011-06-13 17:52:30 följande:
    Vill du bara peka vidare domänen? I så fall går du in på "Domän och webb" i menyn, välj "Domäninställningar". Välj det domännamn du vill byta inställningar för, och scrolla ner till rutan "Skicka vidare till extern URL".
    Ja, precis! Jag har försökt det också men får bara fram en röd ruta med ett X uppe i hörnet när jag trycker på spara.
  • katalysator

Står det inget felmeddelande?

• mmirkas
    katalysator skrev 2011-06-13 17:59:10 följande:
    Står det inget felmeddelande?
    Nix, röd ruta med X bara.
Svar på tråden HJÄLP SÖKES!! Peka .se domän till blogspot blogg