blöjor- vilken är bäst ?
Vilken är bäst för en nyfödd?
Vilken är bäst för en nyfödd?
Libero tycker jag är klart bäst! Har funkat super nu i 6 månader :)
Oj, det går inte att svara på, så olika från barn till barn. Med ettan fick vi varva mellan Libero och pampers hela tiden, trean kan inte ha pampers, hon blir röd av den. Hon hade Libero Byxblöjor tills nyligen, när vi gick över till dom nya, som fungerar r'tt så dårligt... (Fick rådet av Libero att gå upp till storlek 6...Fast dottern är en spinkig 11 kg. tjej)
Att det fungerade med gamla Libero och inte med nya lade hon visst inte märke till....
Nu använder hon Liberos vanliga.
Barnen har annars testat Coop, Huggies, Lidls blöjor, Ica, eldorado....Eldorado var helt klart sämst. Testade Bambino också, deras byxblöja var katastrofal. Redan efter en halvtimme släppte elastisiteten och den trillade av...
Annat: tygblöjor!
Av de engångs som säljs i Sverige har jag varit nöjd med Änglamark.
Jag kör med Krudikvat till sonen, passar bättre än nåt annat :)
De är mjuka och sköna, inte så långa i grenen, läcker inte alls, knottrar inte och lämnar
små "glaskulor" när den blivit för kissig efter en natt.. Bäst enligt oss!
Har bara testat Pampers och Libero.. Libero använde vi i en dag och sen köpte vi pampers igen för Libero läkte 3 gånger under en dag och dom var jätte stela i matrealet så sonen fick röda märken och massa väck på benen och rumpan. Inte bra ALLS!
En nackdel med Pampers är dock att de luktar av blöjan när de bajsat/kissat.. och då menar jag inte att de är bajset eller kisset som luktar utan själva blöjan luktar kemikalisk eller något sånt.
För oss har det varit libero hela vägen. När dom va nyfödda testade jag libero o pampers o gillade då libero bäst. Sen när dom har växt har vi även testat huggies o nåt mer märke (kommer inte ihåg vilket) o båda va värdelösa liksaå pampers.
Pampers luktar, blir genomvåt direkt o hänger efter en kiss.
Huggies läkte varje gång äldsta sonen bajsade, likaså det andra märket.
Men det är så olika från barn till barn vad som passar. Man få prova sig fram o se vad som passar just det barnet.
Libero fungerar bäst. Pampers läcker. Willys egna fungerar också bra. Har en storpinkare.
Tycker pampers är bäst mjuka å sköna...Libor är hårda i materialet å svåra å få på. Men Libro blir lite mjukar i materialet i de större storlekarna. Har inte haft några problem med luter eller att de läkt någon av dem:) Har bara provat Libor å Pampers. Men det är väl en smak sak å hur barnet är:)
pampers funkade kanon när sonen var liten... nu när han är större gillar jag libero bättre. men även bambo tycker jag är bra.
jo glömde skriva att sonen blir mycket lättare röd i rumpan av pampers jämfört med libero nu när han är större.. hade inte de problemet när han var nyfödd