Vad gäller vid varannan helg vistelse - är jag skyldig att betala barnets kläder hos pappan??
Ja, som rubriken lyder!
Jag har min dotter närmast heltid. Hon träffar sin pappa varannan helg.
Jag har alltid varit snäll och betalat och gett han massor av kläder som han kan ha hos sig (pappan är supersnål, är rädd han skulle strunta i o köpa kläder annars o låta henne frysa).
Idag skickade jag med ytterligare två påsar med massor av kläder. (Hon är sju år). Jag sa - här har du allt möjligt, dock ej sockar. DÅ krävde han att jag skulle gå och köpa sockar omedelbart - för HAN betalar ju underhåll, så då menar han jag är skyldig att betala allt det!
Han tom körde mig till affären så jag fick gå in och köpa ett fem-pack sockar!
Han är höginkomsttagare (läkare), jag är fn långtidssjukskriven pga av stressproblematik som han utsatt mig för. Alltså, lever på ca 7000:-/mån + underhåll.
Han bor hemma på sina föräldrars gård och betalar inget ens till sina föräldrar - han har alltså ingen boendekostnad ens.
Nu undrar jag - vad gäller rent juridiskt? Är jag skyldig att betala ALLA min dotters kläder som hon skall ha hos pappa? Jag har verkligen gett JÄTTEMKT genom åren då han är dålig på att tvätta, och det därmed alltid ligger mkt tvätt i tvättkorgen, så jag är säker att det ska finnas hela/rena kläder till henne. Ovanpå det har jag också skickat med mängder av leksaker som hon skall ha hos pappan, eftersom jag vet han är på tok för snål för att köpa ngt alls till vår dotter!
Nu är jag ute efter det juridiska då han bråkar med mig om detta. Han menar han har rätten på sin sida eftersom han betalar underhåll (lägsta summan 1173:-/mån)
Vad gäller??