Ondansetron vid illamående. Brådskande svar!
Hej,
är i vecka 8 nu och har gått med kraftigt illamående sedan 4 veckor tillbaka.
Igår var jag inne akut pga. att jag kände att kroppen inte orkade mer. Spyr flera gånger dagligen.
Väl inne på akuten igår så fick jag träffa en läkare som skrev ut Ondansetron Pfizer till mig. När jag läser på bipacksedeln så står det att det inte rekommenderas att gravida tar dem och speciellt inte under den första tiden.
Nu undrar jag om det finns fler som fått läkemedlet utskrivet så pass tidigt i graviditeten?
Jag blir så nojig även om jag fått det utskrivet av en läkare som ska veta sin sak och absolut inte ge mig detta om det skulle innebära risker.
Började med Lergigan Comp men det fungerar inte alls bra.
Hoppas verkligen någon kan ge mig ett lugnande besked så att jag vågar ta dessa tabletter. Är verkligen så himla jobbigt att må så här dåligt och inte ens kunna jobba. Att gå och duscha känns galet jobbigt.
Sedan så undrar jag även hur många dagar ni åt Ondansetron? Jag har fått 10 tabletter som jag ska ta 1-2 ggr dagligen. Ska man ta det även om jag känner mig bättre?
Jag får prata med läkaren igen, men vill gärna ha en "vanlig persons" råd också. =)
Tack på förhand