• Mamma 24 7

Omöjligt att byta elbolag från Vattenfall????

Vi har haft elavtal med Vattenfall som går ut 31 juli i år. Nu har jag via elskling.se hittat ett annat bolag som jag tecknat avtal med, ganska stor skillnad på elpriset. Och mailade Vattenfall att vi vill avsluta abonnemanget när det löper ut i sommar. Fick automatiskt svar att de svarar på mailet inom 24 timmar. Det var 16 dagar sedan och de har inte svarat än. Däremot, efter några dagar, kom ett odaterat brev från dem. Trodde att det var bekräftelsen på att vi sagt upp avtalet, men döm om min förvåning när det var en "bekräftelse av ditt nya elavtal" och att vi har ångerrätt inom 14 dagar efter att vi fått brevet. Jag mailade återigen att vi ville säga upp avtalet och att jag ville ha en bekräftelse från dem att det var uppsagt, alltså då jag var inloggad på "mina sidor". Detta var i fredags 9/6. Har inte heller denna gång fått något svar på mitt mail. Och idag postade vi en skriftlig uppsägning dessutom, inom de 14 dagar vi har på oss. Har även mailat en tredje gång men lär väl inte få svar den här gången heller. Vad händer nu, kommer de att säga att de skickade brevet i april, typ? Eftersom de inte ens daterat det? Det känns som om de ignorerar oss och försöker förhala tiden så vi ska bli bundna till dem ytterligare ett år. Det är ju vad som händer om man INTE hör av sig och säger upp, det löper automatiskt vidare.
    Finns det fler som haft sådant här strul??? Jag kommer inte att ge mig, någon som har tips på hur man går vidare om det nu är så att de hävdar att vi är kvar där ytterligare ett år?

• Svar på tråden Omöjligt att byta elbolag från Vattenfall????
  • rosyposy

Ring dem och få bekräftat att de mottagit ditt brev är väl steg nummer ett.

• lunkentuss

måste väl kunna ringa???

• Gurkburken

När vi bytt elbolag så har alltid det nya elbolaget skött allt med bytet. Dvs. de har sagt upp avtalet med det gamla bolaget.
    Så kolla även med det nya bolaget.

• Mamma 24 7

Godtar de verkligen att man bara ringer och säger upp det? Fast mail till deras kundtjänst borde väl räcka då.Nu har de i a f fått skriftligt med. Får väl se om de hör av sig. Ska kontakta de nya med fast på elskling står det att mansjälv ska säga upp det gamla. Tycker det är så trist att de inte hör av sig, ens svarar på mail fast det står att de ska svara inom 24 timmar. Hade jag velat teckna avtal hade de väl hört av sig inom en kvart...

Svar på tråden Omöjligt att byta elbolag från Vattenfall????