• Lady Bling

Kan ni rekommendera en bra tallrik med sugkopp?

Jag tänkte köpa en ny tallrik eller ett helt matset (mugg, tallrik, skål) där tallriken har en sugkopp under så den inte går att putta eller slänga på golvet så lätt. Har köpt ett par tidigare men dom funkade inte alls. Sugkoppen fastnade inte ens på underlaget. Hon har en vit plastmatstol med bord som sitter fast på stolen (från IKEA, tror den heter antilop), och på det underlaget borde det väl gå att hitta en tallrik som kan sitta fast tycker man ju.

Frågan är alltså: Kan du rekommendera någon bra tallrik med sugkopp som verkligen fungerar och som barnet lätt kan äta ur, både med och utan sked/gaffel?

• Svar på tråden Kan ni rekommendera en bra tallrik med sugkopp?
  • Chokladsugen

Jag vet ingen med sugkopp, men Babybjörns tallrik har ett bra halkskydd tycker jag. Den är inte lätt att greppa och välta.

• Lady Bling

Tackar för era svar Finns det fler som har några tips?

• Twicted

ikea har en grön groda tallrik med sugkopp.. tror att det är med pipmugg oxå..

• Lady Bling

Twikted: Den har jag redan, sugkoppen funkade inte alls. Pipmuggen som hör till är hennes favorit, men tallriken funkar inte. Fick kanske ett dåligt exemplar, funkar din alltså bra?

• en vanlig jävla muffins

spöket laban är rätt bra

• miss sara

Elsa Beskow tyckte jag var bra när min tös var liten för tallriken gick inte att välta.

• Linda75

Fragglan--------- Tallriken från ikea funkar inte här heller. Visst suger den fast så att man inte kan LYFTA upp den så lätt, men den är hur lätt som helst att DRA ner från bordskanten, och eftersom den ger lite motstånd så flyger den all världens väg när den väl släpper....

Det bästa verkar vara att plasta in hela matrummet

• helenasthlm

På babyland köpte vi en med sugplopp och lock...me Nalle Puh.Fanns också mugg m.m. i samma serie.

• Lady Bling

Tack så mycket för alla tips! Spöket laban var den enda som två stycken tipsade om, finns det fler som har några bra tips?

• Grodan

Mitt bästa tips är en s k värmetallrik som jag köpte från:
    www.pippilotta.se
    Sök på värmetallrik eller gå in under matdags.

Jag köpte den för gröten inte skulle kallna på tallriken för min dotter, men det visade sig att tallriken är helt suverän för den sitter som "berget" på brickan till barnstolen också! (Vi har också antilop-stolen från IKEA - också ett helt suveränt köp som vi är så nöjda med!)

Lycka till!

//Grodan

• Lady Bling

Tack för ditt tips Grodan!

• Twicted

min ikea groda funkar jätte bra...syrrans dotter har haft den så jagvet att den funkar bra..

Svar på tråden Kan ni rekommendera en bra tallrik med sugkopp?