Min mamma hatar mig om jag inte gör som hon vill.
I hela mitt liv har jag försökt göra min mamma nöjd. Om jag inte gjorde som hon ville kunde hon bli jättearg på mig.
det kunde tex vara att hon ville att jag klädde mig på ett visst sätt, fixade håret på ett visst sätt, vilka jag skulle umgås med, vad jag skulle plugga osv. i princip allt i mitt liv har jag tänkt på min mamma när jag tagit beslut eller gjort val.
jag gifte mig med en kille vars föräldrar är bekanta till mina. min mamma gillade inte den familjen så mycket men gav med sig ändå. hon hade tjaffsat ycket med pappan innan. detta vet min man om så vi har alltid försökt vara henne till lags för att inte skapa problem.
min mans familj bor i en annan stad och vi träffar de en gång per år. hon vill ju såklart att vi inte åker dit och hälsar på. min man vill ju träffa dom.
nu har vi planerat att åka dit och hälsa på men hon ställde till med värsta råket när jag berättade att vi ska dit. hon menar att jag tillhör dom isåfall och att hennes liv är så orättvist osv... vet inte vad jag ska göra, lir galen snart.
känns som att jag inte vill göra henne ledsen och besviken men det känns fel att jämt umgås med mina föräldrar men inte med hans...
jag har andra syskon som hon inte är såhär med... bara jag. så de fattar inget och är på hennes sida. vet inte vad jag ska göra =(
någon som har tips? eller varit med om liknande?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-14 13:56
jag är liksom 28år...