• Anonym

Ni som fått dåligt besked efter MRT!

Ni som fått dåligt besked efter att ni gjort en MRT hur lång tid tig det innan ni fick svar och hur gick det till när läkaren berättade för er? Har gjort en MRT då jag har knölar vid brösten och väntar nu på svar, kan inte tänka på något annat.

• Svar på tråden Ni som fått dåligt besked efter MRT!
  • Anonym

Det har tagit ett par dagar att få svar. Fick svar på läkarbesöket som var inbokat sen tidigare.

• Dragonfly

Första dåliga beskedet fick jag på ett inbokat läkarbesök efter ca en vecka. Min dr ritade helt enkelt upp det aktuella organet och den avvikande tillväxten (tumören) sen fick jag se plåtarna (på datorn). Efterföljande dåliga besked har jag fått samma dag eftersom jag har en underbar dr som ser till att plåtarna kollas direkt. Annars tar det oftast, som anonym skriver, några dagar innan någon hinner kolla igenom dem.

Hoppas dock att du får bra besked ts!

• Liten men naggande

min röntgen tog det nog 2-3 veckor innan jag fick besked (vet dock inte om det är så dåligt besked då min sjukdom inte är dödlig och tumören inte sprider sig) de hade något möte varje onsdag där ett helt läkarteam gick igenom plåtarna så jag tror att det var väntan på ett sånt möte som gjorde att det tog längre tid iofs...

hoppas du snart får ditt besked och att det inte är dåligt! 

• modesty74

Menar du en mammografi eller magnetröntgen (i trumma)? Jag hade en knöl i bröstet och gjorde mammografi och ultraljud. Fick svar inom 10 minuter (Sahlgrenska Göteborg). Det var en ofarlig bindvävsknuta, kan tilläggas.

• Anonym
    modesty74 skrev 2011-06-14 21:04:35 följande:
    Menar du en mammografi eller magnetröntgen (i trumma)? Jag hade en knöl i bröstet och gjorde mammografi och ultraljud. Fick svar inom 10 minuter (Sahlgrenska Göteborg). Det var en ofarlig bindvävsknuta, kan tilläggas.
    Nej jag menade sån i trumma.

Tack för svar allesammans, har ett par knutor som vuxit väldigt fort, var först på ultraljud och då sa han som gjorde ultraljudet att han faktiskt inte visste vad det var för knutor.
    Han kunde med säkerhet säga att det inte var fettknutor så jag fick remiss till magnetröntgen och väntar nu på svar. 
    Det har gått 4 dagar sedan nu och jag tänkte kanske att de hörde av sig väldigt snabbt om det var något allvarligt men då kan det alltså ta en vecka.
    Jaja bara att vänta lite till. 
Svar på tråden Ni som fått dåligt besked efter MRT!