• Anonym
    Äldre 14 Jun 15:26
    14739 visningar
    15 svar
    15
    14739

    Huskur vid svamp i underlivet

    Ett tips vid svamp i underlivet är att badda underlivet med vichyvatten flera gånger per dag, t.ex. efter varje toalettbesök. Det är samma svamp som spädbarn kan få i munnen och som man kan få på brösten. Det brukar behandlas med vichyvatten. Och det funkar lika bra på svamp i underlivet. Mycket bättre än salvor eller olivolja som brukar rekommenderas.

  • Svar på tråden Huskur vid svamp i underlivet
  • Anonym
    Äldre 14 Jun 15:29
    #1

    Eller extra virgin olivolja.

  • Äldre 14 Jun 15:30
    #2

    åh det ska jag prova! har OFTA svamp

  • Äldre 14 Jun 16:08
    #3

    omg, jag trodde det stod "husdjur vid svamp i underlivet" XD

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 14 Jun 21:58
    #4
    Emmi27 skrev 2011-06-14 16:08:17 följande:
    omg, jag trodde det stod "husdjur vid svamp i underlivet" XD
    Ha ha!
  • Äldre 14 Jun 22:03
    #5

    Fil ska tydligen hjälpa och att lufta muffen.

  • Äldre 15 Jun 12:17
    #6
    LillaMolnet skrev 2011-06-14 22:03:23 följande:
    Fil ska tydligen hjälpa och att lufta muffen.
    det har jag provat....tycker inte att direkt hjälper.....är svalt i någon minut thats it.....
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 15 Jun 12:23
    #7

    Bästa tipsen jag har är luftiga trosskydd, ekologiska mensskydd (Natracare eller Lingonvecka), Ellen tamponger (med mjölksyrebakterier) och att använda Lactal (mjölksyregel) och liknande ett par dagar i slutet av mensen eller när mensen är slut.

    Hjälper även mot bakteriell vaginos som har liknande symptom som svamp...

  • Äldre 15 Jun 12:35
    #8

    Att undvika socker tycker jag hjälper....

  • Anonym (nuick­y)
    Äldre 19 Jul 22:21
    #9

    Fungerar det verkligen? Ska det vara naturellt kolsyrat vatten då? Spelar det någon roll vilket märke?

  • Anonym
    Äldre 19 Jul 22:23
    #10

    vad är vichyvatten?

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 19 Jul 23:45
    #11
    Anonym (nuicky) skrev 2011-07-19 22:21:09 följande:
    Fungerar det verkligen? Ska det vara naturellt kolsyrat vatten då? Spelar det någon roll vilket märke?

    Det måste vara just vichyvatten, men märke spelar ingen roll. I vichyvatten är det bikarbonat och det är det som hjälper mot svampen. Vid behandling av torsk hos spädbarn ska man ju använda avslaget vatten, men det är nog mest för att kolsyran kan kännas obehaglig i munnen för barnet. Men använder man det till svamp i underlivet spelar det nog ingen roll om det är kolsyra kvar.
  • Anonym (nuick­y)
    Äldre 20 Jul 14:17
    #12
    Anonym skrev 2011-07-19 22:23:50 följande:
    vad är vichyvatten?
    Precis Förvånad
  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 20 Jul 14:20
    #13
    Anonym skrev 2011-07-19 22:23:50 följande:
    vad är vichyvatten?
    Gå in i en affär och kolla bland 33cl glasflaskorna. Där finns en flaska med brunorange etikett med svart text som heter just Vichyvatten, den ska du använda.
  • Anonym
    Äldre 20 Jul 14:30
    #14
    Anonym (Wildrat) skrev 2011-07-20 14:20:52 följande:
    Gå in i en affär och kolla bland 33cl glasflaskorna. Där finns en flaska med brunorange etikett med svart text som heter just Vichyvatten, den ska du använda.
    Tack men jag bor utomlands och det finns inte här. Vill någon förklara vad det är så jag kan försöka få tag i något liknade?
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 20 Jul 23:10
    #15
    Anonym skrev 2011-07-19 23:45:16 följande:

    Det måste vara just vichyvatten, men märke spelar ingen roll. I vichyvatten är det bikarbonat och det är det som hjälper mot svampen. Vid behandling av torsk hos spädbarn ska man ju använda avslaget vatten, men det är nog mest för att kolsyran kan kännas obehaglig i munnen för barnet. Men använder man det till svamp i underlivet spelar det nog ingen roll om det är kolsyra kvar.
    Jag får rätta mig själv lite. Det är natriumvätekarbonat, även kallat natriumbikarbonat eller bikarbonat som hjälper mot svamp. Och det finns i flera mineralvatten och inte bara vichyvatten. Bara att läsa innehållsförteckningen alltså.
Svar på tråden Huskur vid svamp i underlivet