Känner knappt igen mitt barn...
Hej!
Har en dotter på snart 3 månader. För 2v sedan ville hon plötsligt äta mer sällan. Detta pågick i 3-4 dagar och vid något tillfälle gick det nästan 12 timmar innan hon ville ha mat (jag helammar och det har funkat bra hela tiden, det finns både mjölk och hon tar bröstet bra och äter mellan var 3-4 timme). Hon fick helt plötsligt också svårt att komma till ro och sov mycket mindre om dagarna och kvällarna var mycket oroligare och ibland kunde hon skrika mer eller mindre en hel kväll (övertrött?) och då menar jag verkligen skrika, som om någon vred hennes arm och tårarna bara sprutade. Det enda som hjälper någerlunda är när vi bär runt på henne. Det behovet har hon inte haft innan. Nätterna har hon dock sovit mer eller mindre bra hela tiden.
Nu sedan 1 v tillbaka äter hon plötsligt mycket oftare än vad hon gjorde innan detta problem starta för 2 v sen. Äter många gånger varannan timme och ibland tom varje. Hon verkar hungrig hela tiden nästan. Svårt för mig att ställa om mitt tänk känner jag. Hon är mindre ledsen men kan fortfarande vara mycket gnälligare än vad vi är vana vid. Har börjat koppla ihop detta med trötthet (om det nu stämmer).
Har läst och läst och läst och försökt hitta svar på vad som händer i hennes lilla värld. Har läst om utvecklingssprång och kan koppla ihop mycket till det. Men kan jag göra något annorlunda? Kan jag ge henne någon annan mat? Har provat ersättning tidigare men det gjorde ingen skillnad och nu tar hon inte ens flaskan (eller napp).
Vad tror du?
Och: Om hon nu är där där hon har behov av mer sömn (även om det är svårt att komma till ro) och mer mat för att hon utvecklas fysiskt och mentalt, ska jag bara fortsätta att amma henne så fort hon verkar hungrig och hjälpa henne komma till ro så hon får sova? Och så kommer detta stabilisera sig så småningom? Eller har du några andra tips/råd?