• JKF

Tapet från Rusta?

Har hittat fina tapeter på Rusta, men är lite osäker på kvaliteten. Har ni några erfarenheter? Eller är det värt att lägga nästa dubbelt så mycket på tapeter från något mer etablerat märke?

• Svar på tråden Tapet från Rusta?
  • Zäta

Jag är ju värdelös på att tapetsera så egentligen borde jag inte svara.. men det lilla jag har gjort så har det varit lika mycket pain in tha ass oavsett om jag haft dyra eller billiga tapeter. Det finns ju olika material och limmet ska ibland på på olika sätt så jag kan inte riktigt svara.

• schälek

Jag har tapet från rusta i min walk in...fungerar kanon hittils men precis som ZandraJ är jag värdelös på att tapetsera men jag är nöjd med resultatet Skäms

• zauzz

Peta lite på en provbit och se hur lätt det är att det blir märken...
    Jag skulle vara försiktig med billiga tapeter, men även dyra kan vara undermåliga

Är det en ganska ljus tapet så spelar det mindre roll, men en starkt färgad eller mörk är det trist om det blir vita märken av att man råkar skrapa lite i tapeten, eller att den får ett veck medans man sätter upp den 

• Majsan70

Rustas tapeter har vart kanon härhemma i alla fall. Ingen större skillnad mot de dyra tapeter vi har.

• mazquE

har dem lätt för att bli repiga? Och är det stor chans att de blir vikta när man sätter upp det?

Vi pratar om att flytta och då är hela övervåningen på huset rökskadat så vi måste måla/tapetsera om och fixa golven.
    Jag har tänkt att bara ta första bästa billiga tapet, tills vidare.
    för att få klart så vi kan flytta in. men vad finns det för billiga tapeter föruton rusta som man ikan satsa på?

• Hanniz84

va i stort sett samma för oss att tapetsera rusta tapeterna som dom som kostade 400kr /rullen , o dom har hållt precis lika bra....

ISA 1/8-2009 <3 LEO 23/3-2011 <3
  • Dennis

En släkting använde det i sitt vardagsrum, blev jättefint utan att vara särskilt mer krångligt.

MEN efter något år började färgen släppa och nu skall de göra om rummet igen för att deras mörka tapeter är aldeles vitprickiga.

Så köp tapeter där det inte syns så mycket om ni har samma otur. 

• EddeochCarro

Vi har en fondvägg hemma i sovrummet med en tapet från rusta, otroligt lätt att få upp på väggen och mycket bra resultat!! :)

Svar på tråden Tapet från Rusta?