• Josefines foto

Didrikson, Abeko? Regnkläder för barn

Min dotter ska börja i förskolan efter sommaren och jag sitter och funderar¨på regnställ. Först var jag inne på Didrikson men fler verkar rekommendera Abeko, ett märke som jag aldrig tidigare har hört talas om. Vad har ni för tips/erfarenheter/ råd. Vore väldigt tacksam för svar, man vill ju inte köpa grisen i säcken

• Svar på tråden Didrikson, Abeko? Regnkläder för barn
  • Viktorsmamma

jag skulle köpa Polarns skalbyxor/jacka eller skaloverall.

de är vind,vatten och har bäst vattenpelare (10.000) dvs likavattentätt som galon. men andas med!

helt suveränt! Sonen har inte ägt regnkläder ivår. utan enbart kört på pop - skalkläder.

• Josefines foto

Okej men det är inte för varmt att ha under augusti tex? Sedan när det blir lite kallare men ändå för varmt för overall tar ni fleece under då eller hur gör ni (istället för fodrade regnkläder alltså)? Är det året runt kläder, skalkläderna?

• SOL10

Nej, men sen kan du ta fleece under, sen höst, sen vinterjacka..

Josefines foto skrev 2011-06-14 22:45:04 följande:
    Okej men det är inte för varmt att ha under augusti tex? Sedan när det blir lite kallare men ändå för varmt för overall tar ni fleece under då eller hur gör ni (istället för fodrade regnkläder alltså)? Är det året runt kläder, skalkläderna?
  • Josefines foto

Ps. Är det värt att lägga så mycket pengar om det handlar om max två timmar ute om dagen?

• Josefines foto
    SOL10 skrev 2011-06-14 22:46:27 följande:
    Nej, men sen kan du ta fleece under, sen höst, sen vinterjacka..
    Vinterjacka bara, behövs inga andra byxor? Är helt lost när det gäller ytterkläder
  • SOL10

Eh jo overall såklart..

Josefines foto skrev 2011-06-14 22:48:39 följande:
    Vinterjacka bara, behövs inga andra byxor? Är helt lost när det gäller ytterkläder
  • SOL10

Absolut! Lycka till..

Josefines foto skrev 2011-06-14 22:47:31 följande:
    Ps. Är det värt att lägga så mycket pengar om det handlar om max två timmar ute om dagen?
  • BymBym

Jag köper Lindbergs skalkläder. Mycket bättre än galon och kan användas en stor del av året. Som du skrev själv så kompletterar man med fleecekläder under när det blir kallt.

Svar på tråden Didrikson, Abeko? Regnkläder för barn