• Äldre 14 Jun 22:57
    265802 visningar
    56 svar
    56
    265802

    Ni som plussade, hur tidigt kände ni mensvärk efter ÄL?

    Ja, här försöker jag och min man att skaffa barn nr 2. Vår dotter är 1 år, och vi vill redan ha ett barn till.


    Vår dotter kom med hjälp av IVF behandling. Just nu försöker vi naturligt. När jag hade ÄL, så provade vi. Redan efter 5 dagar så kände jag lite mensvärk, och den fortsätter nu. BIM har jag den 18-19.


    Jag kände mensvärk när jag väntade min dotter, men till ifrån..nu har jag känt mesnvärken sen efter 5 dagar ägglossningen.

    Hur kände ni, som plussade? Kände ni mensvärk också några dagar efter ÄL, fram till BIM? Hur kändes mensvärken, kraftig eller lätt?

    Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Ni som plussade, hur tidigt kände ni mensvärk efter ÄL?
  • Äldre 15 Jun 11:37
    #1

    Puffar

  • Äldre 16 Jun 19:27
    #2

    puffar igen

  • Fru Bäck
    Äldre 26 Jun 22:10
    #3

    Jag kände att något var annorlunda då jag fick "mensvärk" redan dagen efter ägglossning och den satt i flera dagar, riktigt ont hade jag. Plussade igår

  • Mum23
    Äldre 26 Jun 22:36
    #4

    jag fick "mensvärk" direkt efter äl sist jag blev gravid, tyvärr slutade det i mf. Hoppas du har plussat!

    Fru Bäck: Såg att du plussat med barn nr 4, grattis! Jag planerar oxå en 4:a, har bim den 15 juli. Känns lite läskigt men jag längtar såååå! Hur känner du dig? (sorry att jag "lånar" din tråd Parlar).


    Det finast jag gjort är 3!
  • Fru Bäck
    Äldre 26 Jun 22:41
    #5
    Mum23 skrev 2011-06-26 22:36:18 följande:
    jag fick "mensvärk" direkt efter äl sist jag blev gravid, tyvärr slutade det i mf. Hoppas du har plussat!

    Fru Bäck: Såg att du plussat med barn nr 4, grattis! Jag planerar oxå en 4:a, har bim den 15 juli. Känns lite läskigt men jag längtar såååå! Hur känner du dig? (sorry att jag "lånar" din tråd Parlar).
    Tack Känns jätte kul men även nervöst och man undrar om det är stor skillnad mellan tre o fyra, tror iaf den bara kommer hänga med i gänget här Önskar dig lycka till med fyran!
  • Äldre 27 Jun 09:32
    #6
    Fru Bäck skrev 2011-06-26 22:10:19 följande:
    Jag kände att något var annorlunda då jag fick "mensvärk" redan dagen efter ägglossning och den satt i flera dagar, riktigt ont hade jag. Plussade igår
    GRATTIS!!!
    Hade du andra symtomer förutom mensvärk?
  • Äldre 14 Jul 19:32
    #7

    Jag fick ont i magen ett par dagar efter ägglossningen. Kändes inte riktigt som mensvärk fast nästan. Ett par veckor senare kom mitt första plus Hjärta LYCKA TILL!

  • malias
    Äldre 5 Sep 10:02
    #8

    Jag har haft mensvärk sen äl förra måndan, inatt vaknade jag t o m av det! Aj...... Får väl se om det blir ett plus.

  • sann80
    Äldre 15 Sep 15:31
    #9

    Jag fick inte mensvärk innan men det spände och drog på sidorna i nedre delen av magen (inte så som jag brukar känna vid mensvärk) Däremot har jag fått mycket mensvärk nu en vecka efter att jag plussat.

  • Claire­01
    Äldre 18 Sep 11:00
    #10

    Samma för mig. Hade mensverk i typ en vecka direkt efter äl. Sedan blev det mindre, men plussade nyss :)

Svar på tråden Ni som plussade, hur tidigt kände ni mensvärk efter ÄL?