• PerG

Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...

Hur viktigt är det med den storlek som står stämplad i ett plagg?

Om ni hittar ett plagg som ni bara älskar och tycker ser helt underbart ut och som har ett väldigt bra pris, men med haken då att storlekarna är väldigt små så ni får gå upp 2 storlekar för att det ska passa och då sitter det verkligen helt perfekt... Hur gör ni? 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...
  • La Lola

Öh...jag köper det plagg som passar.
    Skitsamma vad det står för storlek.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Singapore Sling

Jag förstår inte frågan.

• KatjaKaj

Ja jag köper självklart den storleken som passar mig, så länge kläderna sitter snyggt så spelar det väl inte så stor roll vilken storlek det är.

• BymBym

Köper det och intalar mig att märket är väldigt små i storlekarna

• PerG
    Singapore Sling skrev 2011-06-14 23:18:52 följande:
    Jag förstår inte frågan.
    Då tror jag du ska välja alternativ 3! ;)...  
  • santana01

Köper det ändå och bryr mig inte om vad det står på lappen, det kan variera så mycket mellan olika märken och olika länder.

När jag var yngre jobbade jag i en klädesaffär med kläder för lite äldre kvinnor och blevaalltid lika förundrad över hur viktigt det här kunde vara för dem. "Men jag har alltid varit en 38:a!" och så kunde de inte köpa plagget för att det stod 40  i det...

• Inima

Köper det och klipper bort lappen där det står vilken storlek det är, så låtsas jag att det är min storlek som jag brukar ha.

Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
  • La Lola
    Inima skrev 2011-06-14 23:21:22 följande:
    Köper det och klipper bort lappen där det står vilken storlek det är, så låtsas jag att det är min storlek som jag brukar ha.
    Varför klipper du bort lappen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Empiiis

Jag köper plagget såklart.

• Inima
    La Lola skrev 2011-06-14 23:22:25 följande:
    Varför klipper du bort lappen?
    Det är ju tydligen det man stör sig på
    Seduce my mind and you can have my body. Find my soul and I am yours forever.
Svar på tråden Om ert "drömplagg" sitter perfekt, men ni har fått gå upp 2 storlekar...