• sunni

gipsmage (magavgjutning) bildtråd och tipstråd

Hej!

Ikväll har jag och sambon gjort gipsavgjurning av min mage :)

Kladdigt och skojj!

Tanken var att göra nåt roligt av magen sen, kanske en lampa.. eller dekorera och hänga den i en ram på väggen bara..
    Har googlat runt lite på "gipsmage" och hittat ganska mycket, men tänkte att det kanske finns fler fräscha idéer härinne!?!?

Kan berätta hur vi gjorde: Tog på massor vaseline, sen snurrade sambon in mig i glapack, men försiktigt så formerna inte blir fel... så hade jag köpt gipsbindor på apoteket, tror de kostade runt en hundring. Jag stod upp på ett reklambladstäckt köksgolv. Så klippte sambon tillräckligt små bitar, blev lagon med ca 3 på varje rulle. (tror det ingick 6 rullar i ett paket)
    Jag hade läst att man skulle börja med att göra en "ram" runt vart man vill att kanten ska gå, det gick sådär.. de gipsbindorna på sidorna ville inte riktigt som vi ville.. och på tuttarna fick han vara försiktig och noggrann för att få rätt form :)
    Efter ett tag blev de klart och det började klia nåt fruktansvärt.. men hela paketet lossnade jättefint och det satt inte fast nånstans, skönt!

Har som sagt inte bestämt om jag ska göra en lampa eller tavla eller vad jag ska göra, men det är ju ingen stress nu när man är klar såhär långt..

Lägg gärna in era bilder och om ni har gjort någon kreativ upphänging/målning eller annat pynt så mottages tips tacksamt!

Kram
    Sunni

• Svar på tråden gipsmage (magavgjutning) bildtråd och tipstråd
  • VI4MOTVÄRLDEN

WOW.... jätte snyggt!! jag ska köpa imorn, har frågat på apoteket men den griniga  i kassan svarade öööhhh nej verkligen inte, vi säljer inte gips, det är ortoeden som har d...... vad var du på för apotek?

rikitigt snyggt, sen ska jag få lite tid till att göra d. sen slänger jag upp bilder, vilken vecka är du i ?

• sunni
    VI4MOTVÄRLDEN skrev 2011-06-15 00:51:09 följande:
    WOW.... jätte snyggt!! jag ska köpa imorn, har frågat på apoteket men den griniga  i kassan svarade öööhhh nej verkligen inte, vi säljer inte gips, det är ortoeden som har d...... vad var du på för apotek?

rikitigt snyggt, sen ska jag få lite tid till att göra d. sen slänger jag upp bilder, vilken vecka är du i ?
    Tack! :)

Jo tanten på "mitt" apotek var jättetrevlig!! Hon tyckte det var så jätteroligt att det kom gravid o köpte sånthär...
    Det är på apoteket i stan i Motala... Produkten heter Cellona gipsbinda och det står i beskrivningen att det går att använda både för läkare, veterinärer och för hobbybruk....  :)

Jag är i v 39 och har 11 dagar kvar till BF.. har varit lite nervös att inte hinna ifall man skulle få för tidigt.. men det är ju kul att magen är så stor som möjligt känner jag.. dock har ju min sjunkit lite senaste veckan/veckorna så man kanske skulle gjort den nåt tidigare... men nu är det gjort :)
  • VI4MOTVÄRLDEN
    sunni skrev 2011-06-15 01:12:06 följande:
    Tack! :)

Jo tanten på "mitt" apotek var jättetrevlig!! Hon tyckte det var så jätteroligt att det kom gravid o köpte sånthär...
    Det är på apoteket i stan i Motala... Produkten heter Cellona gipsbinda och det står i beskrivningen att det går att använda både för läkare, veterinärer och för hobbybruk....  :)

Jag är i v 39 och har 11 dagar kvar till BF.. har varit lite nervös att inte hinna ifall man skulle få för tidigt.. men det är ju kul att magen är så stor som möjligt känner jag.. dock har ju min sjunkit lite senaste veckan/veckorna så man kanske skulle gjort den nåt tidigare... men nu är det gjort :)
    det blev ju jätte bra, jag måste nog göra idag, har varit inne på förlossningen förra veckan å fått stoppat värkarna så jag är lite nervös att jag inte hinner annars.. där jag frågade va på norrköpingssjukhuset, tror d är apoteket hjärtat... men nu ska jag fråga på droghandeln se om dom har..
Svar på tråden gipsmage (magavgjutning) bildtråd och tipstråd