• Anonym (Tjockis!)

Nutrilett eller annan viktminskningsmetod!? häng med! Start 20/6!!

Nån som vill va med o gå ner i vikt med mej!?
    behöver peppning o stöd, o det vore skönt att ha ngn annan med på "resan"

väger i dagsläget 90kg
    har tänkt köra stenhårt på veckodagarna, ev äta nåt till middag på helgen, kanske kycklingfile o sallad om det blir för jobbigt..

kommer vara tufft att inte äta då jag har 2 barn o man som jag måste laga mat till varje dag!

men är så sjukt trött på att vara fet nu...

• Svar på tråden Nutrilett eller annan viktminskningsmetod!? häng med! Start 20/6!!
  • Amor Vincit Omnia

Hejsan!

Jag är med, ska oxå köra hårdare från idag...Glad 

Har redan gått ner från 74,5 till 67,7 och tänkte gå ner mera å vågen har stått i princip still i en vecka...

Mitt nästa mål är 65 kilo innan  den 10 juli... Drömmer

• Anonym (Tjockis!)
    Amor Vincit Omnia skrev 2011-06-15 08:34:57 följande:
    Hejsan!

Jag är med, ska oxå köra hårdare från idag...Glad 

Har redan gått ner från 74,5 till 67,7 och tänkte gå ner mera å vågen har stått i princip still i en vecka...

Mitt nästa mål är 65 kilo innan  den 10 juli... Drömmer

å, va duktig du är!

jo, jag ska oxå börja köra hårdare från idag, men är bortrest till söndag så är svårt att börja med påsar nu,är mkt fika o middagar här tyvärr... o så bra karaktär har jag inte, blir väl att man idiotäter istället..

kör du nutrilett`?
  • Anonym (Do it)

Varför vänta till den 20:e?
    Kör igång direkt nu medan du har motivationen och viljan, som jag tycker du verkar ha.
    Att börja nästa måndag är inte dödsdömt men det blir förmodligen tufft eftersom du har midsommar direkt första helgen. Som bäddat för fällor...

• Amor Vincit Omnia
    Anonym (Tjockis!) skrev 2011-06-15 08:52:13 följande:
    å, va duktig du är!

jo, jag ska oxå börja köra hårdare från idag, men är bortrest till söndag så är svårt att börja med påsar nu,är mkt fika o middagar här tyvärr... o så bra karaktär har jag inte, blir väl att man idiotäter istället..

kör du nutrilett`?
    Kombinerar mat och pulver, har tagit bort dom flesta kolhydrater och äter mera grönsaker och protein ist, en typisk dag kan se ut så här..

Morgon Drink, Olika smaker

Mellis Drink, olika märken och smaker..

Middag med familjen, samma som dom oftast fast tar bort potatis, ris, pasta osv, tar ren sallad, eller kokta grönsaker..äter mycket, fisk, kyckling, rent kött och nötfärs, inget halvfabrikat eller helfabrikat...

Mellis, en en Ren protein drink, från Gymgrosisten och tex ett äpple, eller plommon, vill hålla igång magen lite..

Kväll oftast Drink, = Allevro, Naturiet, Nutrilette... har olika smaker hemma..

Dricker ingen läsk eller saft, ricker Fun light ibland, vatten med citron eller lime i, kaffe me mjölk.

Vill gå ner lite sakta men säkert, satte upp små delmål, ändrade tankesättet och läste massa om kost, vikt osv, olika bloggar och så för att hålla mig motivera..

Satte upp en bikinibild på mig själv som skärmsläckare så jag ständigt ska bli påmind, väger mig ofta för att hålla mig motiverad..

Låter inte bli att äta utan tänker om vad jag kan äta som är nyttigare och bättre för mig varje gång jag ska stoppa något i min mun..  väljer tex salladen och vatten på Mc D om vi är där, iaf vart 3 dje gång, väljer kebabsalla om vi ska hämta utemat, väljer goda smaksatta vatten om jag är sugen på fredagsmys...

Syndar ibland men har då ingen frossa, utan brukar tänka så här, "Hur länge är jag nöjd efter denna godispåse?" Är det värt det? Blir jag mindre nöjd med 10 bitar godis än en hel påse? Förut kunde jag köpa massa smågodis och tugga i mig, men har nu märkt att jag är lika nöjd med 10 bitar och mår till och med bättre av det då jag slipper det dåliga samvetet..

• JuliaIsabella

SoppdietenSoppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

Kan vara någe man kan testa man kan äta hur mycket man vill om dagen av soppan

• Anonym (Tjockis!)
    Anonym (Do it) skrev 2011-06-15 08:57:47 följande:
    Varför vänta till den 20:e?
    Kör igång direkt nu medan du har motivationen och viljan, som jag tycker du verkar ha.
    Att börja nästa måndag är inte dödsdömt men det blir förmodligen tufft eftersom du har midsommar direkt första helgen. Som bäddat för fällor...
    jo, jag vet... men det passar sej inte riktigt nu eftersom vi är bortresta..

midsommar  blir nog absolut tufft, men vi ska inte göra ngt speciellt så det ska nog gå bra
  • Amor Vincit Omnia

Kan även tillägga att jag har haft problem med magen, som ständigt var uppsvullen, jag kände mig proppmätt nästan jämnt, jag hade ont i lederna och ingen kondis alls, jag var trött jämnt och ständigt och hade stora sömnsvårigheter, ofta deppad, och nerstämd, finnar och pormaskar hur mycket jag än försökte få bort det, dåliga naglar som skivade sig, säkert mera som jag inte tänkt på..

Nu är jag inte uppsvullen alls längre sen flera månaer tillbaka, inte ont i lederna, bättre kondis, sover mycket bättre och är mycket piggare än jag var förut... och faktiskt tänkte jag på det häromdagen att finnarna och pormaskarna nästan har försvunnit ... är glaar och känner mig friskare bara på dom få kilona...

Har gått ner en storlek och det känns roligt att köpa sig lite nya sommarkläder... Solig

Hur mycket vill du gå ner ? Och hur har du tänkt att gå till väga? Varför är du överviktig?

• Anonym (Tjockis!)
    JuliaIsabella skrev 2011-06-15 09:22:36 följande:

Soppdieten, även kallad för bantarsoppan eller kålsoppan, är en diet som går ut på att nå en snabb viktminskning med hjälp av att äta soppa på kort tid. På en vecka skall man ha uppnått en viktminskning med 5 kilo. Dietsoppan äter man av varje dag i sju dagar tillsammans med en färdig meny.

Receptet för dietsoppan ser ut enligt följande:

6 gula lökar 1 kålhuvud 4 morötter 1 selleristjälk 2 gröna paprikor Vatten att koka grönsakerna i, som sedan används i soppan 2 burkar krossade tomater 3 buljongtärningar 2 påsar pulverlöksoppa

Man skall koka grönsakerna tills de har mjuknat och krydda soppan med nyttiga kryddor och örter.

Menyn som man skall följa utöver att äta soppan, ser ut enligt följande:

Dag 1: Du får äta av soppan och frukt tills du blir mätt, du får dock inte äta banan.

Dag 2: Du får äta av soppan och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta ärter, bönor och potatis.

Dag 3: Du får äta av soppan, frukt och grönsaker tills du blir mätt, du får dock inte äta banan, ärter, bönor och potatis.

Dag 4: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till max 8 bananer med max 8 glas lättmjölk.

Dag 5: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till 300 g nötkött och sex tomater.

Dag 6: Du får äta av soppan tills du blir mätt och kan nu äta obegränsat av nötkött och grönsaker.

Dag 7: Du får äta av soppan tills du blir mätt och lägga till råris, grönsaker, fruktsafter, te eller kaffe.

Kan vara någe man kan testa man kan äta hur mycket man vill om dagen av soppan

intressant!
    då får man ju äta allafall...

har du testat den innan?
  • Anonym (Tjockis!)
    Amor Vincit Omnia skrev 2011-06-15 09:18:13 följande:
    Kombinerar mat och pulver, har tagit bort dom flesta kolhydrater och äter mera grönsaker och protein ist, en typisk dag kan se ut så här..

Morgon Drink, Olika smaker

Mellis Drink, olika märken och smaker..

Middag med familjen, samma som dom oftast fast tar bort potatis, ris, pasta osv, tar ren sallad, eller kokta grönsaker..äter mycket, fisk, kyckling, rent kött och nötfärs, inget halvfabrikat eller helfabrikat...

Mellis, en en Ren protein drink, från Gymgrosisten och tex ett äpple, eller plommon, vill hålla igång magen lite..

Kväll oftast Drink, = Allevro, Naturiet, Nutrilette... har olika smaker hemma..

Dricker ingen läsk eller saft, ricker Fun light ibland, vatten med citron eller lime i, kaffe me mjölk.

Vill gå ner lite sakta men säkert, satte upp små delmål, ändrade tankesättet och läste massa om kost, vikt osv, olika bloggar och så för att hålla mig motivera..

Satte upp en bikinibild på mig själv som skärmsläckare så jag ständigt ska bli påmind, väger mig ofta för att hålla mig motiverad..

Låter inte bli att äta utan tänker om vad jag kan äta som är nyttigare och bättre för mig varje gång jag ska stoppa något i min mun..  väljer tex salladen och vatten på Mc D om vi är där, iaf vart 3 dje gång, väljer kebabsalla om vi ska hämta utemat, väljer goda smaksatta vatten om jag är sugen på fredagsmys...

Syndar ibland men har då ingen frossa, utan brukar tänka så här, "Hur länge är jag nöjd efter denna godispåse?" Är det värt det? Blir jag mindre nöjd med 10 bitar godis än en hel påse? Förut kunde jag köpa massa smågodis och tugga i mig, men har nu märkt att jag är lika nöjd med 10 bitar och mår till och med bättre av det då jag slipper det dåliga samvetet..

sådär har jag tänkt köra sen, men vill försöka gå ner några kilon snabbt så man får en sporre att fortsätta!

tänkte kanske testa på viktväktarna sen, ska vara bra har jag hört? just att man får äta allt men räknar poäng...
Svar på tråden Nutrilett eller annan viktminskningsmetod!? häng med! Start 20/6!!