Dop i slottsstaden
Vi ska döpa vår son i st Andreas kyrkan i Malmö men vi har så liten lägenhet att vi inte får plats med dopkaffe. Undrar nu om någon vet om man kan låna/hyra någon lokal i anslutning till kyrkan för att ha lunch i?
Vi ska döpa vår son i st Andreas kyrkan i Malmö men vi har så liten lägenhet att vi inte får plats med dopkaffe. Undrar nu om någon vet om man kan låna/hyra någon lokal i anslutning till kyrkan för att ha lunch i?
har inte kyrkan någon församlingslokal/hus?!
Hej!
Jag hittar ingen information på deras hemsida om uthyrning av lokal i samband med dopet, men ring pastorsexpeditionen och fråga
Hej!
Vi ska också ha vårat dop i Andreas kyrkan och vi fick tipset om Skogshill (ett äldreboende som ligger vid Malmborgs Erikslust). Vi var där och kollade och de såg fint ut. Gamlingarna har egna lägenheter så vi stör inte dem.
Det finns även en lokal som heter "Tuppen" som ligger på Tessinsväg (tror jag). Den har jag tyvärr inte varit i själv.
Lycka till!
Vi hade också dop i st andreas kyrkan, i lördags faktiskt. Vi var sedan i Andreasgården runt hörnan bara. Jättevackert hur och kostade 500:-. Ring numret som du fått ovan.